اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا خبر داد

برداشت 87 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع بویین زهرا

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا از برداشت 87 هزار و 175 تن گوجه‌فرنگی از مزارع این شهرستان خبر داد.

برداشت 87 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع بویین زهرا

مرتضی شعبان‌نژاد در حاشیه جلسه توسعه کشاورزی شهرستان بویین زهرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به برداشت بیش از 87 هزار و 175 تن محصول گوجه‌فرنگی از مزارع این شهرستان در سال گذشته، اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی یک و نیم برابری را بر طبق آمار نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا افزود: میزان متوسط برداشت میوه‌های هسته‌دار نیز در سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه رشد سرانه‌های کشاورزی در این شهرستان نشانه پشتیبانی‌ و حمایت‌های چند ساله اخیر از کشاورزان است، تصریح کرد: در حوزه آبخیزداری و بهره‌وری خاک در سال گذشته موفق به بهره‌برداری از چندین طرح شدیم که توانست تأثیر بسزایی را بر روند کشاورزی شهرستان داشته باشد.

این مسئول عنوان کرد: مجتمع‌های صنعتی کشت و برداشت در این شهرستان در حال حاضر در شرایط فعال به سر برده و در صورت حمایت‌های بیشتر مسئولان جهاد کشاورزی در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح چندین مجتمع کشت و صنعت دیگر هستیم.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه تولیدات دامی در این شهرستان افزایش یافته است، گفت: هوشمندی بالای کشاورزی در استفاده از ابزار و شیوه‌های نوین در حوزه دامپروری موجب این افزایش تولید شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کشاورزی در بخش‌های این شهرستان در وضعیت کنترل و پیش‌بینی شده قرار دارد، اضافه کرد: تمام فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا حول محور توجه به زیرساخت و پشتیبانی‌های مادی و معنوی از کشاورزان و دام‌پروران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا متذکر شد: بهره‌برداری از دو طرح مجتمع دامداری تا ماه‌های آینده در دستور کار این اداره قرار دارد.

این مسئول اذعان داشت: اگر تلاش‌ها در زمینه رونق‌بخشی کشاورزی افزایش یابد، قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش حجم بهره‌وری و همچنین استقبال هرچه مضاعف‌تر این حوزه هستیم.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول