اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در استان قزوین:

بذر و نشای گوجه‌فرنگی در مزارع تاکستان مکانیزه کشت شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت‌: کشت مکانیزه بذر و نشاء گوجه فرنگی در 7500 هکتار از مزارع این شهرستان در منطقه خرمدشت اجرا شد.

بذر و نشای گوجه‌فرنگی در مزارع تاکستان مکانیزه کشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، مجید اسماعیلی اظهار کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید گوجه‌فرنگی در استان و کشور است که سالانه بیش از 450 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از مزارع آن برداشت می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین محصول تولیدی این شهرستان از لحاظ میانگین عملکرد در واحد سطح دو برابر میانگین عملکرد استان و کشور است.

اسماعیلی به مزایای کشت مکانیزه گوجه‌فرنگی اشاره کرد و گفت: در این روش دوره رشد و رویش کوتاه شده و در مزرعه به زودی به ثمر می‌نشیند و در فاصله کم که بازار خالی از محصول است به بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان اضافه کرد: نشای محصول گوجه‌فرنگی در این شهرستان با توجه به نیاز بازار از قیمت مناسب برخوردار بوده و درآمد کشاورز را بهبود می‌بخشد و از بارندگی‌های زودرس پائیزه و تگرگ و سرما در امان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان در ادامه به پیشرو بودن تولید گوجه‌فرنگی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اجرای آبیاری قطره‌ای به روش تیپ (نواری) در این منطقه علاوه بر سهولت آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب، اصول صحیح تغذیه رعایت شده و از آفات و بیماری‌ها و رویش علف‌های هرز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول