اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد خبر داد

افزایش 110 درصدی تولید گوجه فرنگی در پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: میزان تولید محصول گوجه فرنگی در شهرستان پارس‌آباد نسبت به سال گذشته 110 درصد افزایش یافته است.

افزایش 110 درصدی تولید گوجه فرنگی در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن روحی عصر امروز در جریان بازدید از مزارع صیفی‌جات و کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: بیش از 63 هزار تن محصول گوجه فرنگی امسال از مزارع پارس‌آباد برداشت می‌شود که یک رشد دو برابری را نسبت به سال گذشته در تولید و عمل‌آوری این محصول شاهد هستیم.

وی با یادآوری این‌که بیش از یک‌هزار و 804 هکتار از اراضی پارس‌آباد به زیر کشت این محصول رفته است، تصریح کرد: راندمان تولید با توجه به بهره‌گیری کشاورزان و تولیدکنندگان از آخرین یافته‌های علمی، پژوهشی و تحقیقی افزایش یافته که به نظر می‌رسد ادامه این روند تا شهریورماه را شاهد باشیم.

روحی خاطر نشان کرد: گوجه فرنگی تولید شده در مغان به ویژه پارس‌آباد کیفیت تازه‌خوری مناسبی داشته و اغلب وارد بازار استان و حتی خارج از استان می‌شود.

ضرورت توسعه واحدهای فرآوری در پارس‌آباد

به گزارش فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد در ادامه سخنان خود بیان کرد: بخشی از تولید انبوه این محصول به شکل مستقیم وارد کارخانه رب‌سازی می‌شود اما به دلیل پایین بودن ظرفیت فرآوری بخشی از آن نیز به خارج از استان و کارخانه‌های رب تحویل داده می‌شود.

وی ضرورت توسعه واحدهای فرآوری این محصول را در کنار سایر محصولات زراعی، باغی یادآور شد و اضافه کرد: هم اکنون در این شهرستان سه باب کارخانه با ظرفیت 12 هزار تن وجود دارد و یک مورد نیز غیرفعال است.

روحی گفت: ‌به دلیل آن که امکان صادرات این محصول به کشور همسایه آذربایجان وجود دارد لذا برخی از تولیدکنندگان سعی می‌کنند محصول خود را از این طریق راهی بازارهای خارج از مرزها کنند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول