اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرخمیر هرمزگان خبر داد

کهورستان بندرخمیر میزبان جشنواره گوجه‌فرنگی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بندرخمیر از برگزاری جشنواره گوجه‌فرنگی و جشن شکرگزاری کشاورزان در پایان سال زراعی 92-91 در روستای کهورستان این شهرستان خبر داد.

کهورستان بندرخمیر میزبان جشنواره گوجه‌فرنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بندرخمیر واقع در شمال‌غربی بندرعباس، حسین امیرتیموری که برای بررسی مسائل و مشکلات مردم منطقه به کهورستان سفر کرده بود ضمن استقبال از پیشنهاد یکی از اهالی این منطقه مبنی بر برگزاری جشنواره گوجه‌فرنگی در پایان هر سال زراعی گفت: قطع بدانید که با ارائه طرح و پی‌گیری مسئولان و اهالی کهورستان این جشنواره در سطح بسیار مناسبی برگزار و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کهورستان حرف اول و آخر کشاورزی را در شهرستان خمیر می‌زند، ادامه داد: انجام فعالیت‌های ماندگار در این حوزه حق مردم کهورستان است.

به گفته فرماندار بندرخمیر، برگزاری جشنواره گوجه‌فرنگی با اضافه شدن آیتم‌های دیگری از جمله مراسم شکرگزاری و سایر موارد این چنینی می‌تواند به اهمیت چندین برابری این جشنواره بیفزاید.

این مسئول با بیان اینکه این طرح در شورای اداری شهرستان بندر خمیر ارائه می‌شود، گفت: برگزاری این جشنواره نیازمند همکاری مردم و مسئولان استانی از جمله جهاد کشاورزی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گفته امیرتیموری برگزاری این جشنواره نوعی فعالیت فرهنگی به شمار می‌رود و می‌تواند در نوع خود برای مردم استان و حتی سایر استان‌ها نیز جالب توجه باشد.

وی افزود: شاهد هستیم که در بسیاری از مناطق کشور از حداقل قابلیتی که دارند با برپایی چنین جشنواره‌هایی فرصت معرفی منطقه‌شان را از این طریق غنیمت می‌شمارند.

به گفته فرماندار خمیر ظرفیت و توان کشاورزی کهورستان بسیار بالاست و با برگزاری نخستین دوره این جشنواره با همکاری دهیار و سایر اهالی به ویژه پیشنهاد دهنده این طرح مطمئناً برای سال‌های بعد یک جشنواره ماندگار خواهد بود.‌

گفتنی است، این طرح پیش‌تر از سوی خلیل درخورد یکی از فعالان فرهنگی رسانه‌ای هرمزگان در نشست تشکیل کمیسیون‌های شورا و انتخاب شورایاری کهورستان ارائه شد.

در همین حال فرهاد روئین‌تن دهیار کهورستان ضمن قدردانی از فرماندار خمیر عنوان کرد: با موافقت امیر تیموری با این طرح زمینه معرفی کهورستان به ویژه کشاورزی این منطقه فراهم خواهد شد.

به گفته دهیار کهورستان، استقبال فرماندار خمیر از این طرح نشان از آینده‌نگری وی دارد که امیدواریم با تصویب آن در شورای اداری تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره اندیشیده شود.

روئین‌تن خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم آیتم‌های دیگری که بتواند به جذابیت این جشنواره بیفزاید تهیه شود.

وی تصریح کرد: بدون شک کشاورزان منطقه نیز از این طرح استقبال و حضور فعالی در آن خواهند داشت.

دهیار کهورستان در پایان متذکر شد: پس از نهایی شدن این طرح، دبیرخانه جشنواره فعالیت خود را آغاز و نظرات علاقه‌مندان را در برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره لحاظ خواهد کرد.

منطقه کهورستان از جمله مناطق مستعد کشاورزی در شهرستان بندرخمیر به ویژه در تولید محصولاتی همانند گوجه‌فرنگی است.

تولید محصولات در فصول سرد از قابلیت‌های این منطقه به شمار می‌رود چرا که در زمانی که در سایر نقاط حاصل‌خیز کشور مزارع به زیر برف و سرما هستند در این منطقه و مناطقی دیگر از هرمزگان محصولات قابلیت رشد و برداشت را دارند.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول