اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه:

امسال بیش از 100 هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: امسال بیش از 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه به کشت محصول گوجه‌فرنگی اختصاص داده شده است.

امسال بیش از 100 هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، رضا زارعی اظهار کرد: کار برداشت محصول گوجه‌فرنگی که از مرداد ماه سال‌جاری شروع شده، همچنان ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه امسال حدود 100 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی تولید و به بازار عرصه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: امسال  بیش از 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه به کشت محصول گوجه‌فرنگی اختصاص داده شده که با توجه به 35 درصد افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته، امیدواریم بیش از  100 هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تصریح‌ کرد: برای کنترل آفت هلیوتیس در سطح 400 هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی از ماده بیولوژیکی باسیلوس تورینجینیس با عنوان B.T به مقدار 400 لیتر استفاده شده که این ماده بیولوژیک هیچ‌گونه تاثیر بدی برای محیط زیست و حشرات مفید ندارد و همچنین روی محصولات کشاورزی ماندگاری نداشته و برای مصرف‌کنندگان مضر نیست.

وی تاکید کرد: در راستای مبارزه غیر شیمیایی در گل‌خانه‌های فعال حوزه شهرستان کرمانشاه، تعداد 1500 عدد تله چسبی زرد رنگ توزیع شده که این روش کنترل باعث کاهش مصرف سموم شیمیایی در گل‌خانه‌ها شده است.

زارعی خاطرنشان‌ کرد: شهرستان کرمانشاه با داشتن موقعیت و شرایط جغرافیایی و آب و هوای ویژه، همواره سطح وسیعی از زمین‌های کشاورزی حاصل‌خیز استان را به خود اختصاص داده و سالانه درصد بسیار بالایی از تولید محصولات‌ کشاورزی اعم از ذرت، جو، چغندر قند،آفتاب‌گردان، دانه‌های ‌روغنی، گوجه‌فرنگی و به‌ویژه گندم در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول