اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی دزفول خبر داد

مبارزه بیولوژیک علیه آفات گوجه‌فرنگی و ذرت در دزفول

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: مبارزه بیولوژیک علیه آفات محصول گوجه فرنگی و ذرت بهاره در شهرستان دزفول آغاز شده است.

مبارزه بیولوژیک علیه آفات گوجه‌فرنگی و ذرت در دزفول

عبدالرضا مهران‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: مبارزه بیولوژیک علیه آفات گوجه فرنگی و ذرت بهاره در سطح یک‌هزار و 400 هکتار از اراضی زیر کشت این محصولات در شهرستان دزفول آغاز شده است.

وی ادامه داد کرد: به منظور حفظ محیط زیست از آلاینده‌های شیمیایی و دستیابی به محصولات سالم در منطقه و همچنین کاهش بی‌رویه سموم نباتی، اقدام به مبارزه بیولوژیک می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول تأکید کرد: در این روش رهاسازی زنبور پارازیت آفات گوجه فرنگی و ذرت بهاره در قالب مبارزه بیولوژیک در سطح اراضی شهرستان دزفول انجام می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد جهاد کشاورزی در بخش مبارزه با سموم و آفات گیاهی در سال‌جاری گفت: با استفاده از مبارزه بیولوژیک از مصرف بیش از 2 هزار و 800 لیتر حشره‌کش در محیط زیست جلوگیری و بیش از 600 میلیون ریال صرفه جویی ارزی حاصل شد.

مهران‌زاده تأکید کرد: این اقدام به صورت مشارکتی اجرا شده که 30 درصد از هزینه‌های اجرای طرح توسط کشاورز و مابقی هزینه‌ها توسط اعتبارات جهاد کشاورزی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول