اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تولید 234 هزار تن گوجه ‌فرنگی در آذربایجان‌‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از پیش‌بینی تولید بیش از 234 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از سطوح زیرکشت این محصول در استان در سال زراعی جاری خبر داد.

تولید 234 هزار تن گوجه ‌فرنگی در آذربایجان‌‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید سلیمانی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان محصول از 5 هزار و 748 هکتار اراضی زیرکشت گوجه‌فرنگی در مناطق زیرکشت استان حاصل آمده و علاوه بر پوشش بازارهای استانی و کشوری، بخشی نیز بعد از فرآوری و تبدیل به رب و سایر فرآورده‌ها به بازارهای کشور، منطقه و آسیای میانه صادر می‌شود.

وی با اشاره به متوسط عملکرد 42.3 تن محصول گوجه‌فرنگی در آذربایجان‌شرقی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در تعمیم الگوی کشت در شهرستان‌های استان با هدف استفاده بهینه از منابع تولید و افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی و با توجه به افزایش آبیاری تحت‌فشار در سطوح زیرکشت این محصول در سال زراعی جاری، تولید این محصول در مقایسه با سال قبل 11 هزار و 345 تن افزایش پیدا خواهد کرد. 

سلیمانی با اشاره به رعایت الگوی کشت، کاهش اراضی زیرکشت، افزایش چشمگیر تولید محصول گوجه‌فرنگی در آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه اقدامات توسعه‌ای سازمان در بخش کشاورزی استان، این مدیریت افزایش ضریب نفوذ روش‌های جدید تولید محصولات بخش زراعی در تمام شهرستان‌های استان با استفاده بهینه از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است.

‌وی تصریح کرد: کشت نشایی گوجه‌فرنگی در سطح 60 هکتار از اراضی شهرستان شبستر با استفاده از دستگاه نشاکار شش ردیفه، در راستای تحقق این هدف انجام یافته است.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول