اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

اجلاس «نم» نشان قدرت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: دشمن خیال می‌کرد ایران منزوی شده ولی با حضور 120 کشور در اجلاس همگان فهمیدند که دشمنان خود منزوی و شکست خورده‌اند.

اجلاس «نم» نشان قدرت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردخون حجت‌الاسلام سید حسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به پرهیزگاری و رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دوران ریاست جمهوری شهید رجایی 25 روز بود که به اندازه 25 سال خدمت کرد و یاد و خاطره او برخلاف بسیاری از حوادث فراموش نمی‌شود و برای همیشه در ذهن مردم ماندگار است.

وی افزود: مسئولان نیاز است نامه 53 نهج‌البلاغه را بخوانند و به آن عمل کنند هر چند این کتاب ارزشمند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و مانند قرآن این نسخه شفابخش که تنها برای اموات قرائت می‌شود مورد غفلت قرار گرفته و ناشناخته است و اگر می‌خواهیم امام علی (ع) را بشناسیم باید این کتاب را بخوانیم تا پی به اقیانوس بیکران علی (ع) ببریم.

رکنی‌حسینی با استناد به این نامه ادامه داد: مسئولان باید درد مردم را درک کنند و شریک مشکلات آنان باشند و به امور زیردستان و کارکنان خود رسیدگی کنند و هیچگاه بر اساس روابط نظیر حضور در ستاد انتخاباتی افراد خود را گزینش نکنند زیرا مسئولیت دادن به افراد ناتوان خیانت به مردم است.

خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: مسئولان بر افراد زیردست خود نظارت و خطاکاران را تنبیه کنند زیرا برخی در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و برای حفظ آبرو دم نمی‌زنند و عده‌ای نیز قدرت تحمل سختی را ندارند و به ناچار دست به سوی دیگران دراز می‌کنند پس بخشی از وقت را به کسانی اختصاص دهید که به شما نیاز دارند و هرگز برای خدمت به مردم بر آنان منت نگذارید چرا که این وظیفه است.

وی خطاب به مسئولان استان و نمایندگان مجلس گفت: عمر مسئولیت‌ها کوتاه و فرصت‌ها زودگذر است پس تلاش کنید با الگو از شهید رجایی به مردم خدمت کنید و به چند افتتاح یا کلنگ‌زنی در هفته دولت قانع نباشید باید همت خود را بالا ببرید و ضعف و قوت‌ها را بشناسید که اگر تنها به همین فرمایش امام علی توجه می‌کردیم هرگز شاهد بسیاری از مشکلات کنونی در جامعه نبودیم.

امام جمعه بردخون به اجلاس غیرمتعهدها اشاره کرد و گفت: غرب و آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کردند تا مانع حضور سران در این اجلاس شوند ولی برخلاف میل آنان اکثر کشورها حضوری باشکوه داشتند که این پیروزی بزرگی برای ما بویژه در زمینه سیاسی، امنیتی و اقتصادی بود.

وی تصریح کرد: دشمن خیال می‌کرد ایران منزوی شده ولی با حضور 120 کشور در اجلاس همگان فهمیدند که دشمنان خود منزوی و شکست خورده‌اند و بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس سران بر اهمیت آن افزود.

رکنی‌حسینی نتایج این اجلاس را مهم برشمرد و گفت: کشورهای آزاده اکنون می‌دانند که دنیا نباید توسط چند کشور غربی اداره شود و اتهام به ایران مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای کذب است زیرا ایران در پی سلاح هسته‌ای نیست و تنها خواستار استفاده صلح‌جویانه از انرژی هسته‌ای است و تحریم‌های دشمن هیچگاه اراده ملت ایران را ضعیف نمی‌کند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول