اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

اقتدار ایران در جنبش عدم تعهد نمایان شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمنان گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جنبش عدم تعهد با حضور شمار زیادی از کشورها نمایان شد.

اقتدار ایران در جنبش عدم تعهد نمایان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در جمع مردم سمنان اظهار کرد: صلابت، صداقت و اقتدار ایران اسلامی در روزهای اخیر با میزبانی از 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد نمایانده و عظمت نظام اسلامی بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شد.

وی ادامه داد: تهدیدها و توطئه‌های بسیاری از سوی غربی‏ها و آمریکایی‏ها برای جلوگیری از حضور کشورهای متعدد عضو جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران اعمال شد؛ اما همه این تهدیدها با حضور سران و کارشناسان این کشورها در پایتخت ایران اسلامی ناکارآمد ماند.

امام جمعه سمنان افزود: حضور سران کشورهای مختلف جهان در تهران نشان داد که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد قدر ظرفیت ایجاد شده را به خوبی می‏دانند و فرصتی به زیاده‌خواهی‌های آمریکا و حامیانش در منطقه خاورمیانه و دیگر کشورها نمی‌دهند.

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها، از شجاعت و صلابت مسئولان بلندپایه ایران اسلامی در این زمینه قدردانی کرد و گفت: سخنان رهبری در روزهای اخیر بازتاب جهانی داشته است و رسانه‏ها و تحلیلگران مختلف به آن پرداخته‏اند.

شاهچراغی اظهار داشت: فرمایشات با صلابت و راهگشای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این اجلاس بین‏المللی که پس از سازمان ملل دومین اجلاس مهم جهانی است، تمام نقشه‏های شوم و معادلات سیاسی جهان استکبار را به هم ریخت و وضع موجود را به نفع کشورهای مستقل و آزادی‏خواه تغییر داد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: شرایط موجود در منطقه خاورمیانه و بیداری اسلامی شکل گرفته در این کشورها بدون تردید با برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران بهبود می‏یابد و وضع به سود جهان اسلام دگرگون می‏شود.

شاهچراغی با تشریح نحوه برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در طول سالیان اخیر در جهان بیان کرد: اجلاس نخست در بلگراد با حضور 25 کشور، اجلاس دوم در مصر با 47 کشور، اجلاس سوم در زامبیا با 54 کشور، اجلاس چهارم در الجزایر با 73 کشور و اجلاس پنجم در سریلانکا با 88 کشور برپا شد.

وی تصریح کرد: اجلاس ششم در کوبا با 94 کشور، اجلاس هفتم در هند با 100 کشور، اجلاس هشتم در زیمباوه با 101 کشور، اجلاس نهم در بلگراد با 102 کشور و اجلاس دهم در اندوزی با 108 کشور برگزار شد.

امام جمعه سمنان یادآور شد: اجلاس یازدهم در کلمبیا با 109 کشور، اجلاس دوازدهم در آفریقای جنوبی با 114 کشور، اجلاس سیزدهم در مالزی با 116 کشور، اجلاس چهاردهم در کوبا با 58 کشور، اجلاس پانزدهم در مصر با 107 و حال اجلاس شانزدهم در ایران با 120 کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ر10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول