اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ‌خاتمی:

برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران اقتدار نظام را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: ‌برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران اقتدار نظام را افزایش می‌دهد.

برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران اقتدار نظام را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی‌ در مراسم یادواره 28 شهید منطقه لایی و یادمان آیت‌الله محمدی لایینی و شهدای گمنام نکا در روستای ولادیمه افزود: حضور سران کشورهای عضور عدم تعهد در ایران بیانگر عظمت ایران اسلامی و بالندگی همه جانبه آن است.

وی اظهار داشت: استقبال شرکت‌کنندگان برای حضور در اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران نشانه نقش کلیدی ایران در عرصه بین‌المللی است و این مسئله اقتدار نظام را افزایش می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی گفت: این اجلاس یک رخداد تاریخی و نقطه عطفی در کشور است که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد و خوشبختانه تا کنون بازتاب خوبی داشته است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه باید در جامعه ولایتمداری و ولایت‌پذیری در راس همه امور قرار داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید در این راستا ولایتمدار باشیم و تنها به شعار ولایتمداری بسنده نکنیم و ولایت شعار نباشیم.

وی ادامه داد: برخی از دوستان گزینشی عمل می‌کنند با ولایت فقیه و حرف‌هایی را که با سلیقه آنان جور در می‌آید تیتر کرده و در اولویت قرار می‌دهند و بقیه را در صفحات آخر روزنامه‌ها می‌آورند و چاپ می‌کنند که این مسئله با ولایتمداری منافات دارد.

آیت‌الله خاتمی گفت: در ولایتمداری باید همه جانبه ولایتمدار باشیم و نباید گزینشی عمل کنیم و باید همه جانبه برای تقویت نظام و سربلندی آن تلاش کنیم.

وی افزود: برگزاری اجلاس عدم تعهدها نشان می‌دهد که نظام ما رو به رشد و ترقی است و در حال بالندگی است و این به برکت خون شهدا و ولایت فقیه در انقلاب ماست.

عضو خبرگان رهبری  بیان داشت: آمریکا دشمن اصلی و شماره یک ماست و چرا باید رابطه داشته باشیم آمریکا تا وقتی که استکبار است و علیه ایران اسلامی وارد عمل می‌شود ما هیچ رابطه‌ای با آمریکا نخواهیم داشت.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: خوشبختانه مردم با شعور در مراسم یادواره شهدا حاضر می‌شوند و از آمریکا و ایادی کفر نفرت دارند.

وی با اشاره به پیام یادواره‌های شهدا خاطرنشان کرد: پایبندی به دین و مکتب و آوردن دین به داخل زندگی از جمله مواردی است که شهدا این مسئله را به منازل ما آوردند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: تقویت نظام اسلامی، مقاومت، انسجام و وحدت، اطاعت‌پذیری، ولایتمداری و استکبارستیزی از دیگر پیام و سفارش شهدا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: از مسئولان می‌خواهیم که اعتمادسازی کنند و رضایت‌مندی مردم را از نظام بالا ببرند.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: 57 سال رضا شاه و پدرش حکومت کردند و در این دوره‌ها گروه‌های مختلف  و کمونیست روی کار آمدند  تا این نظام پهلوی برچیده شود اما نتوانستند ولی امام راحل و ولایت فقیه با وارد شدن در عرصه، در مدت کوتاهی بساط نظام شاهنشاهی و پهلوی را برچیدند.

وی ادامه داد: در 33 سال گذشته استکبار با برنامه‌های مختلف تحریم، ترور و هشت‌ سال جنگ وارد عمل شده تا این نظام ما از پای درآید اما خوشبختانه و برکت ولایت فقیه استقلال و عظمت نظام روز به روز بیشتر می‌شود.

به گفته آیت‌الله خاتمی، اوباما گفت: ما تحریم فلج کننده‌ای برای ایران در نظر گرفتیم و ایران سکوت می‌کند و کوتاه می‌آید و از تیر ماه تاکنون دست‌های مردم در این راستا بالا رفته است اما نه برای تسلیم در برابر آمریکا بلکه با صدای بلندتری از قبل مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنند.

وی افزود: استکبارستیزی و روحیه نفرت با استکبار از ابعاد و ستون انقلاب است که باید در تمام مراحل این انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت نکا نیز با قدردانی از حضور آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، استاندار مازندران، معاون وزیر راه و شهرسازی، فرماندار، روحانیون، مسئولان کشوری و استانی گفت: تبعیت از ولایت فقیه از جمله مواردی است که باید در هر زمانی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام  محمدصادق محمدی لایینی اظهار کرد: رعایت حجاب، رعایت اخلاق اسلامی و دین‌مداری از جمله مواردی است که باید در ادامه راه شهدا مورد توجه ما قرار گیرد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول