اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های‌ آلمان و آمریکا در گفت‌وگو با فارس:

جنبش عدم تعهد زمینه ورود اروپایی‌ها را فراهم کند

خبرگزاری فارس: یک دانشمند ایرانی که استاد دانشگاه‌های آلمان و آمریکا است، گفت: باید با تغییر سیاست‌ها، کشورهای اروپایی را وارد جنبش عدم تعهد کنیم.

جنبش عدم تعهد زمینه ورود اروپایی‌ها را فراهم کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، فریدون بوداغی سوادکوهی 37 سال پیش ایران را به مقصد آلمان برای تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای ترک کرد.

پرفسور بوداغی استاد دانشگاه‌های آلمان و آمریکا و تحصیل‌کرده در رشته‌های حقوق و سیاست بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد، جامعه شناسی و اقتصاد بین‌الملل است.

بوداغی به همراه همسر آلمانی‌الاصل خود که مسلمان و شیعه نیز هست برای شرکت در اجلاس سران عضو عدم‌تعهد به تهران دعوت شد و امروز با خبرنگار فارس در قائمشهر در مورد جایگاه ایران در جهان و حق مسلم ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به گفت‌وگو پرداخت.

 

* متخصصان و متفکران آلمان با ایران همفکر هستند

وی با اشاره به زندگی 37 ساله خود در آلمان و نقطه‌نظرات آنان درباره ایران بیان داشت: آلمانی‌ها نظرشان این است که آلمان تحت سلطه استکبار است و ایران تنها کشوری است که توانست با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها بدون باج‌دهی به صهیونیزم روی پای خود بایستد. ما باید از چنین ملتی حمایت کنیم و از اینکه هر ساله میلیاردها دلار به دولت غاصب اسرائیل باج می‌دهیم به تنگ آمده‌ایم.

بوداغی متخصصان و متفکران آلمان را با ایران همفکر دانست و با اشاره به مسلمان شدن همسر و خانواده ایشان ابراز داشت: پدر همسر بنده کتابی را با نام مثلث برمودا نوشته و با عنوان کردن سه ضلع مثلث رهبری، رئیس جمهور و ملت ایران تاکید کردند که تا 10 سال آینده این مثلث ستاره صهیونیزم را از بین می‌برد و ایران قدرت برتر جهانی خواهد شد.

این دانشمند ایرانی اعلام اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران و همه جهان است علت مخالفت با برخورداری ایران از این انرژی را مخالفت صهیونیزم با ایران عنوان کرد و افزود: همه دنیا می‌داند که ایران با وجود دانشمندان برتر و برخورداری از دانش هسته‌ای قدرت بزرگی در جهان است، ولی به هیچ عنوان دست به ساخت بمب اتمی نخواهد زد با این وجود به خاطر فشار صهیونیزم شیطان‌پرست که توان مبارزه با نظام و ملت هوشیار ایران را ندارد انرژی هسته‌ای را بهانه‌ای برای فشار ملت و دولت ایران قرار داده است.

بوداغی تاکید کرد: مخالفان ایران از انرژی هسته‌ای ما وحشت ندارند چون به دروغ بودن آن واقفند بلکه وحشت آنان دین اسلام و مذهب شیعه و حس شهادت‌طلبی جوانان این مرز و بوم است. آنان از طریق شیطان‌پرستی با اسلام ناب که همچون "مسیحیت و یهودیت که چندین پاره و با تشکیل فرقه‌های گوناگون صاحب کتاب‌های دینی مختلف شده‌اند" دچار گسیختگی نشده و با وجود فرقه‌های مختلف در اسلام کتاب دینی‌شان یگانه و بدون کوچک‌ترین تحریفی سبب عزت‌مندی مسلمانان و راهنمای ناب آنان است به ستیز برخاسته‌اند.

وی مخالفت آژانس هسته‌ای با ایران را نقش‌آفرینی گماشتگانی دانست که در آژانس از سوی اسرائیل انتخاب می‌شوند و از منافع صهیونیزم و آمریکا دفاع می‌کنند.

بوداغی تاکید کرد: این گروه هرگز با ایران یکپارچه نخواهد شد چرا که قدرت و سرمایه جهان در چنگال اسرائیل است، اسرائیل بدون پشتوانه، چاپ دلار و یورو را در اختیار دارد، هر چقدر بخواهد می‌تواند اسکناس چاپ کند و با لابی‌گری بالای خود همه قدرت‌ها را تحت الشعاع قرار داده و با اعمال نفوذ و تهدید و ایجاد وحشت در بین ملل و دولت‌های زیر سلطه خویش قدرت‌نمایی کند.

وی  افزود: صهیونیزم خواهان تسلط شیطان بر جهان است، ولی آینده در دست صهیونیزم نخواهد بود، تحریم‌ها علیه ایران هم به طول نخواهد انجامید اگر ملت و دولتمردان کشور یکپارچه شوند و راه هرگونه تهاجم فرهنگی را مسدود کنند.

* صهیونیزم فکر و مذهب جوان ایرانی را نشانه رفت

وی با تاکید بر ناکارآمدی جنگ نظامی علیه ایران به تلاش دشمنان در تغییر ایده‌ها و فرهنگ ایرانیان از طریق برنامه‌های گسترده ماهواره‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن با هدف نابودی فرهنگ غنی ایرانی و پشتوانه مذهبی ملت، قصد تسلط بر ایران را دارد شبکه‌های فارسی زبان ماهواره که با یک هدف هماهنگ در ایران به نمایش در می‌آید زنگ خطر است.

بوداغی گفت: جوانان باید هوشیار باشند و گول رسانه‌های خارجی را نخورند هرچند خیانت برخی ایرانیان دامن زدن به فتنه صهیونیزم است، ولی با اعلام افتخار از ایرانی بودن و پاس داشتن آزادی خود و یکپارچه شدن دولت و ملت و بهره‌مندی از درایت‌های ولایت فقیه که آرزوی بسیاری از آزاد اندیشان جهان رهبری ولایت فقیه بر کشورشان است صهیونیست به زودی از درون از بین خواهد رفت.

* باید سیاست‌ها را اندکی تغییر داد تا اروپا هم در جنبش عدم تعهد عضو شود

بوداغی با اشاره به اجلاس سران عضو جنبش غیرمتعهدها تاکید کرد: اگر ترس از اسرائیل نبود همه کشورهای عضو سازمان ملل و آلمان در اجلاس شرکت می‌کردند باید با تغییر سیاست‌ها، کشورهای اروپایی را وارد جنبش عدم تعهد کنیم باید با به عرصه‌کشاندن شخصیت‌های سالم از پشت صحنه بر وقایع تسلط داشته باشیم.

جوانان باید بدانند کشورهایی که مدعی آزادی هستند تنها بر طبل آزادی می‌کوبند هیچ کشوری ایران نیست، در کشور ما اقلیت‌ها در کمال صلح و آرامش با مسلمانان زندگی می‌کنند و اقلیت‌های میهن ما در مجلس صاحب نماینده و حق رای هستند، ولی در هیچ کشور اروپایی و غربی اقلیت مسلمان و شیعه در سنا و پارلمان قدرت‌طلبان صاحب کرسی نیست. جوانان معنای آزادی را با آزادی ببینند و بار پوشش نامناسب اشتباه نگیرند؛ آزادی در فکر و روان هر ایرانی جاری و ساری است که باید بر آن ارج نهاد.

=================

گفت‌وگو از فرشته خلیلی

============

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول