اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند شهید اندرزگو:

اجلاس تهران لابی صهیونیست‌ها را خنثی کرد

خبرگزاری فارس: عضو فعال در ستاد پیشگیری قوه قضائیه گفت: با حضور 120 نفر از اعضای غیرمتعهدها در اجلاس تهران نقشه و لابی صهیونیست‌ها برای عدم حضور سران این کشورها در این اجلاس خنثی کرد.

اجلاس تهران لابی صهیونیست‌ها را خنثی کرد

حجت‌الاسلام سید مهدی اندرزگو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: صهیونیست‌ها، جمهوری اسلامی را در جایگاهی نمی‌دانستند که میزبان چنین اجلاسی باشد اما حضور همه کشورهای عضو در اجلاس شانزدهم در تهران به ویژه کشورهایی که حساسیت بیشتری برای حضور آنها در اجلاس وجود داشت تمامی نقشه‌های آمریکا و صهیونیست را نقش بر آب کرد.

وی افزود: سران کشورهای غیرمتعهدها در اجلاس تهران سبب شد استکبار جهانی از حامیان خودش مأیوس شود.

فرزند شهید اندرزگو تأکید کرد: شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در تهران با حضور سران و مقامات عالی‌رتبه کشورهای جهان می‌تواند زمینه تعامل جمهوری اسلامی با این کشورها را فراهم کند و مسیر را برای ارتقای جایگاه ایران در جهان هموار کند.

وی همچنین ریاست سه ساله ایران بر جنبش غیرمتعهدها را بهترین فرصت برای دیدارهای چندجانبه ایران با کشورهای عضو دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند نقش مهمی را در تغییرات آینده سازمان ملل متحد داشته باشد.

به گفته وی ریاست ایران بر این اجلاس به عنوان غیرمتعهدترین کشور جهان تأثیر بسزایی در تقویت جنبش دارد، چون ایران به تمام اهداف جنبش اعتقاد راسخ داشته و سیاست نه شرقی و نه غربی که همسو با فلسفه وجودی جنبش عدم تعهد و عدم وابستگی به قدرت‌های شرق و غرب بود، همسو است.

حجت‌الاسلام اندرزگو تصریح کرد: ایران نه تنها با سلطه آمریکا و غرب و دیگران بر کشور خود مخالف است بلکه با سلطه غرب و یا هر کشور دیگری بر سایر کشورها نیز مخالف است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی از یک‌سو غیر متعهدترین کشور و از سوی دیگر معتقدترین کشور به پایان سلطه غرب است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول