اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی خبر داد

افزایش اکیپ‌های پلیس راه در جاده‌های استان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: برای ارتقای ایمنی عبور و مرور و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی اکیپ‌های پلیس راه در جاده‌های استان افزایش یافته است.

افزایش اکیپ‌های پلیس راه در جاده‌های استان

علی سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح تابستانی پلیس راه آذربایجان‌غربی از ابتدای فصل تابستان سال جاری همزمان با سایر استان‌های کشور در استان آذربایجان‌غربی نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا اکیپ‌های پلیس راه در جاده‌های استان افزایش یافته است، افزود: بهبود وضعیت ترافیکی، اجرای صحیح مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتقای ایمنی عبور و مرور و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی، ایجاد آرامش، آسودگی خاطر در سفرهای تابستانی و حضور فعال و موثر تیم‌های پلیس راه برای نظارت بر اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

سعیدی با بیان اینکه بعد از پایان یافتن ماه مبارک رمضان دور جدید مسافرت‌ها در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، گفت: در این زمینه باید رانندگان با آمادگی کامل وارد جاده شوند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی برای رانندگان، خاطرنشان کرد: رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان می‌تواند میزان اتفاقات رانندگی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه پنج تا 10 دقیقه استراحت در مقابل دو ساعت رانندگی آرامش نسبی را به راننده می‌دهد، گفت: در سنین بالای 65 سال میزان فراموشی و کاهش سرعت عکس‌العمل 20 درصد افزایش می‌یابد و لازم است تا رانندگان مسن به این موارد توجه داشته باشند چرا که تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در جهان است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان تصادفات در استان گفت: در یک ماه گذشته تعداد متوفیان جاده‌ای 33 مورد بوده و سال گذشته 35 نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شدند که نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش یافته است.

سعیدی تعداد مرگ و میر اشخاص ثالث در حادثه‌های رانندگی در یک ماهه سال گذشته را 43 نفر عنوان کرد و گفت: امسال این آمار به 38 مورد رسیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه گشت‌های سواره و ثابت جاده‌های استان را پوشش می‌دهند و در این زمینه مشکلی در تردد مسافران وجود ندارد، گفت: میزان خسارت‌های جاده‌ای در سال گذشته 178 فقره و امسال 212 فقره بوده است که در مقایسه با سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیشتر حوادث جاده‌ای اوایل صبح به دلیل خواب‌آلودگی رانندگان اتفاق می‌افتد، گفت: همچنین ترافیک‌های سنگین به دلیل حجم بالای تردد و میزان مسافرت‌ها در فصل تابستان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول