اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی مازندران:

شرکت‌های «سردخانه سام» و «نکاچوب» در مازندران واگذار می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی مازندران گفت: شرکت‌های سردخانه سام و نکاچوب در مرحله واگذاری از طریق سازمان خصوصی سازی ایران هستند.

شرکت‌های «سردخانه سام» و «نکاچوب» در مازندران واگذار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود شعبان‌زاده ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت:‌ از اعتبارات استانی و ملی طرح‌های عمرانی در سال گذشته 620 میلیارد تومان سهم مازندران بود.

وی ادامه داد: از مبلغ 620 میلیارد تومان، 545 میلیارد تومان تخصیص یافت که 82 درصد این مبلغ، جذب ریالی شده است.

این مسئول با بیان اینکه اعتبار طرح‌های ملی ابلاغ شده توسط دولت که مستقیم به حساب دستگاه‌ها واریز می‌شود، 280 میلیارد تومان است، گفت:‌ در مجموع 825 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی، جذب اعتبارات سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود در سال جاری بتوانیم از اعتبارات عمرانی بیشتری بهره‌مند شویم، تصریح کرد:‌ چراکه در سال جاری طرح‌های بسیار بزرگ و تاثیرگذار داریم که تقریبا 29 طرح است.

شعبان‌زاده با بیان اینکه مصوب درآمد سال گذشته 332 میلیارد تومان بوده است، افزود:‌ سال گذشته با 460 میلیارد تومان وصولی، مازاد درآمد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه درآمد محقق شده پنج ماهه سال جاری 196 میلیارد تومان است، متذکر شد:‌ تقریبا 95 درصد درآمد محقق شده است.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی مازندران اظهار داشت: درآمد اختصاصی استان 33 میلیارد و 200 میلیون تومان مصوب در طول سال است.

وی یادآور شد:‌ نسبت پرداخت خزانه‌داری کشور به تناسب وصول درآمد کشور است.

شعبان‌زاده ادامه داد:‌ شرکت‌های سردخانه سام و نکاچوب در مرحله واگذاری از طریق سازمان خصوصی‌سازی ایران هستند.

وی با اشاره به شناسایی 12 طرح سرمایه‌گذاری خارجی فاقد مجوز و ترغیب آنها به اخذ مجوز، گفت: دلیل اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرق مازندران رشد نمی‌کند، اختلافات محلی است.

این مسئول با بیان اینکه با رفتارهای خودمان دافع  ورود سرمایه‌گذار هستیم، اذعان داشت:‌ این رفتارها باید اصلاح شود.

وی افزود: بخش اشتغال در طرح آمایش سرزمین که در مازندران در دست اجرا است، برعهده اداره کل اقتصاد و دارایی قرار دارد و سرعت کار را افزایش داده‌ایم.

شعبان‌زاده با اشاره به شناسایی 300 فرصت سرمایه‌گذاری  و سپردن به دست مشاور، یادآور شد:‌ از این طریق سرمایه‌گذاران به فرصت‌ها و امکانات استان آگاه می‌شوند.

وی افزود:‌ به جزء رژیم صهیونیستی با هر کشوری می‌توانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

این مسئول در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی که قرار بود در مازندران برگزار شود، گفت:‌ وزارت کشور اجازه برگزاری این همایش در مازندران را نداد  و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آبان ماه در گیلان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی مازندران با اشاره به اینکه میزان کل پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در بخش خارجی تقریبا 796 میلیون دلار است، متذکر شد:‌ از این میزان، 209 میلیون دلار وارد بانک‌های ایران شده و تاییدیه گرفته و در عرصه کاری مشغول هستند.

شعبان‌زاده با بیان اینکه طی سال 2010- 2011  در کشور شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفت، ادامه داد:‌ ایران از این بابت در منطقه رتبه سه و مازندران هم در کشور رتبه پنجم را کسب کرد.

وی با بیان اینکه برای شرکت نفت طبرستان، سیمان جدید در منطقه کیاسر، ایجاد واحدهای هتل در نقاط تعیین شده گردشگری و زباله‌سوز ارقام درشتی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی مطرح شده، متذکر شد: ‌قابل توجه شورای شهر آمل، بابل، ساری، بابلسر و  نوشهر بجنبند و تا چه زمانی باید زباله جمع کنیم.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی مازندران با اشاره به اینکه زباله را در مازندران می‌ریزند و به ما می‌خندند، افزود:‌ کارخانه زباله‌سوز مهم‌ترین پروژه‌ای است که مد نظر استاندار مازندران قرار دارد.

وی ادامه داد: ‌وقتی نمی‌توانیم زباله را جمع کنیم در نهایت نمی‌توانیم گردشگر خارجی به استان بیاوریم و سرمایه‌گذار هم پروژه‌ها را رد می‌کند.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی مازندران خاطرنشان کرد: اختلاف شورا و شهرداری باعث منصرف شدن سرمایه‌گذار می‌شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول