اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کرمان و راور در مجلس:

صندوق بازنشستگی مس باید به کرمان منتقل شود

خبرگزاری فارس: نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: بحث بسیار مهم کرمان انتقال صندوق بازنشستگی مس به کرمان و تعطیلی آن در تهران است، زیرا 94 درصد از بازنشستگان مس کرمانی و این صندوق با حدود 100 شرکت وابسته در این استان نیست.

صندوق بازنشستگی مس باید به کرمان منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی ما در استان کرمان صنایع است که می‌تواند موتور محرک و شتاب دهنده توسعه اقتصادی استان باشد که در این حوزه و به ویژه در مورد مس و فولاد کم‌توجهی شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان یک کارخانه فولاد وجود ندارد، تصریح کرد: در دور اول و دوم سفر هیئت دولت به استان مصوبات خوبی در این زمینه صورت گرفت و گام‌هایی برداشته شد که باید به روند اجرای این طرح‌ها شتاب دهیم که یکی از مسائل مورد پیگیری ما شتاب دادن به طرح‌های مصوب سفرهای دولت است که یا اجرا نشده و یا روند اجرای آنها کند است.

زاهدی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح فولاد کرمان آغاز شده که طرح مصوب ظرفیت تولید آن 1.5 میلیون تن است‌ در حالی که توانایی ارتقای تولید تا 2.5 میلیون تن در این حوزه وجود دارد و در صورتی که این اتفاق بیفتد، نسبت به توسعه اقتصادی و به کارگیری نیروهای متخصص استان برای رونق صنعت استفاده می‌کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: یکی دیگر از مسائلی که در استان به آن کم‌توجهی شده، بحث مس و صنعت مس است و در حالی که یکی از بالاترین گردش‌های مالی صنایع کشور در این حوزه است، اما استان کرمان از گردش مالی صنایع مس بی‌بهره است.

وی گفت: 64 درصد مس کشور در استان کرمان قرار دارد‌ در حالی که کرمانی‌ها هیچ سهمی در این صنعت و نه در مجامع عمومی، هیئت مدیره و مدیرعاملی این حوزه ندارند که با پیگیری نمایندگان استان کرمان و برگزاری جلساتی با معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جلسه با حضور وزیر به توافقاتی برای رفع این مشکلات رسیده‌ایم.

زاهدی ابراز داشت: بحث بسیار مهم استان انتقال صندوق بازنشستگی مس به کرمان و تعطیلی آن در تهران است، زیرا 94 درصد از بازنشستگان مس کرمانی هستند، اما این صندوق با حدود 100 شرکت وابسته در این استان نیست.

وی با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات استان کرمان از سوی نمایندگان افزود: نمایندگان استان با شناسایی مشکلات اساسی استان همزمان اقداماتی را نیز برای رفع آن‌ها آغاز کرده‌اند که در این راستا نیازمند همکاری رسانه‌ها، ائمه جمعه و سایر مسئولان هستیم.

زاهدی گفت: مجمع نمایندگان استان کرمان سعی می‌کند، نسبت به احقاق حقوق استان تلاش کرده و آن چه که نیاز استان است، پیگیری کند و امیدواریم دستاوردهای خوبی برای مردم و استان داشته باشد.

سرپرست خبرگزاری فارس در استان کرمان در این نشست گفت: نمایندگان این دوره استان کرمان در مجلس شورای اسلامی از وحدت‌رویه خوبی برخودار هستند و با توجه به موقعیتی که در کمیسیون‌های مختلف مجلس عهده‌دار هستند، ظرفیت خوبی برای استان کرمان فراهم است.

اصغر سعیدی بیان داشت: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار بالای معدنی، گردشگری و کشاورزی برخوردار است که این موارد در اشتغال و اقتصاد استان کرمان تأثیرگذار است.

وی عنوان کرد: مواد معدنی کرمان به صورت خام فروخته می‌شود و در اختیار استان‌های دیگر قرار می‌گیرد و یا به خارج از کشور صادرات می‌شود و استان کرمان از حیث اقتصادی آنها محروم است.

وی گفت: کمبود صنایع جنبی مس و فولاد در استان کرمان احساس می‌شود و با راه‌اندازی آنها می‌توان زمینه اشتغالزایی جوانان را فراهم کرد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول