اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی آبادان:

تشکیل 17 تعاونی مختلف در آبادان/ اقتصاد مقاومتی، اساس کار تعاونی‌ها

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی آبادان گفت: 345 نفر کل اعضای اشتغال‌زایی در 17 تعاونی مشاغل خانگی، خدماتی و تولیدی مشغول به کار هستند.

تشکیل 17 تعاونی مختلف در آبادان/ اقتصاد مقاومتی، اساس کار تعاونی‌ها

سیدعلی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در آبادان اظهار کرد: در سال جاری 345 نفر از شهرستان آبادان توانسته‌اند در 17 تعاونی متفاوت مشغول به کار شوند.

 وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری ریالی اعضای این تعاونی‌ها در منطقه، مبلغی معادل 200 میلیون و 22 هزار ریال بوده است.

وی در ادامه از استقبال مردم از طرح کشاورزی مهر خبر داد و ادامه داد: در تعاونی‌های کشاورزی مهر 3 هزار و 689 نفر در سال جاری نام‌نویسی کرده‌اند که در این زمینه 37 تعاونی تشکیل شد.

حسینی خاطرنشان کرد: 358 عضو هم اکنون در این تعاونی‌های مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آبادان ادامه داد: همزمان با هفته تعاون دو تعاونی مرزنشینان مرکزی و سهام عدالت آبادان در استان خوزستان به عنوان تعاونی‌های برتر شناخته شده و اکنون برای رقابت با تعاونی‌های کشوری برای شرکت در نمایشگاه تهران انتخاب و از سوی استان خوزستان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در هفته تعاون گفت: تعداد زیادی برشور مختلف کاری از سوی اداره تعاون آبادان تهیه شده و در اختیار افراد جویای کار گذاشته می‌شود تا با آشنایی از قوانین اداره تعاون در زمینه سرمایه‌گذاری و تعاونی‌های منطقه فعال شوند.

وی افزود: اداره تعاون و رفاه اجتماعی آبادان آمادگی همکاری با همه افراد در زمینه اشتغال و کاریابی را داشته و با همیاری بعضی از ارگان‌های اجرایی تسهیلات در اختیار افراد و گروه‌های تعاونی برای فعالیت بیشتر قرار می‌دهد.

حسینی ادامه داد: متقاضیان کار در حوزه تعاونی‌ها طرح خود را به اداره تعاون معرفی کرده که این اداره با توجه به طرح انتخابی تسهیلات متفاوتی در اختیار گروه‌ها و افراد قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: مثلا در زمینه کشتی‌سازی مبلغ یک میلیارد تومان به یک تعاونی در شهرستان آبادان از طرف اداره کشتی‌رانی و با معرفی اداره تعاون برای فعالیت در این زمینه پرداخت شده است.

سرپرست ادراه کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص دورنمای کاری و فعالیت‌های تعاونی‌های مختلف در شهرستان آبادان گفت: دورنمای کاری در شهرستان آبادان بسیار روشن است زیرا در حال حاضر نیروهای زیادی در بخش تعاون منطقه در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود و نیروهای متخصص این اداره توانایی معرفی افراد بیشتری را به بازار کار داریم و البته مسئولان شهرستان نیز باید سیاست‌‌های کاری خود را در این زمینه تغییر داده و با دید بهتری به تعاونی‌ها نگاه کنند.

*اساس کار تعاونی‌ها بر اقتصاد مقاومتی است

حسینی در خصوص راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی در بین تعاونی‌ها گفت: اساس کاری تعاونی‌های سراسر کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی بوده و همه اعضای تعاونی‌ها در زمینه اشتغال‌زایی و فعالیت در این حوزه کار خود را بر پایه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی تنظیم می‌کنند.

وی افزود: تعاونی‌های فعال در کشاورزی مهر و دیگر تعاونی‌ها با الگوبرداری از اقتصاد مقاومتی در زمینه اشتغال‌زایی از 9 سهمیه ارزی استفاده کرده تا به اهداف خود در این حوزه نزدیک‌تر شوند.

سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آبادان ادامه داد: هم اکنون بیش از نیمی از شهروندان آبادانی در حمایت از تعاونی‌های مرزنشینان به عضویت این تعاونی‌ها درآمده و حمایت خود را از اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهند.

این مقام مسئول در خصوص دیگر فعالیت‌های این مرکز همزمان با هفته تعاون گفت: همزمان با هفته تعاون نمایشگاهی از دستاوردهای تعاونی‌ها در اهواز برگزار می‌شود که از شهرستان آبادان نیز چند تعاونی برای عرضه دستاوردهای خود شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول