اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

9 و 10 شهریورماه

همایش زمین‌شناسی اقتصادی ایران در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: چهارمین همایش زمین‌شناسی اقتصادی ایران در روزهای نهم و دهم شهریورماه امسال در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

همایش زمین‌شناسی اقتصادی ایران در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دبیر علمی همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های این همایش برگزار شد، اظهار کرد: در راستای توسعه و تبادل‌نظر علمی و ارائه آخرین یافته‌ها در زمینه زمین‌شناسی هر سال یک همایش علمی به میزبانی یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

محمد حسین زرین‌کوب با بیان اینکه امسال میزبانی این همایش بر عهده دانشگاه بیرجند است، تصریح کرد: این همایش می‌تواند در دانشگاهی برگزار شود که رشته زمین‌شناسی داشته باشد.

دبیر علمی همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران محورهای این همایش را شامل زمین‌شناسی اقتصادی، پترولوژی، اکتشافات ژئوشیمیایی، اکتشافات ژئوفیزیکی، سنجش از راه دور، سیستم اطلاعات جغرافیایی و اکتشاف مواد معدنی، زمین‌شناسی زیست‌محیطی، کانه‌آرایی و هیدروژئوشیمی مرتبط با زمین‌شناسی اقتصادی عنوان کرد.

زرین‌کوب از ارسال 190 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: 54 مقاله به صورت سخنرانی و 97 مقاله به عنوان ارائه پوستر برای این همایش انتخاب شده است.

وی یادآور شد: مجموعه مقالات به صورت سی‌دی در اختیار شرکت‌کنندگان در همایش قرار می‌گیرد.

دبیر علمی همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران با بیان اینکه افتتاحیه این همایش فردا از ساعت هشت صبح در دانشگاه بیرجند آغاز می‌شود، ادامه داد: اختتامیه این همایش نیز عصر روز جمعه دهم شهریور‌ماه برگزار خواهد شد.

زرین‌کوب از حضور 200 میهمان در این همایش خبر داد و تصریح کرد: سخنران کلیدی این همایش رئیس انجمن زمین‌شناسی ایران است که در راستای مروری بر تاریخچه نوسانات قیمت طلا و نفت به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

دبیر اجرایی همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران نیز گفت: برای اسکان مهمان‌ها دو خوابگاه دانشجویی آماده شده و با هتل‌های سطح شهر نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

سید سعید محمدی بر حضور تمام اساتید، دانش‌پژوهان، صاحبان اندیشه و دانشجویان علاقه‌مند برای شرکت در این همایش تأکید کرد و یادآور شد: حامیان این همایش در درجه اول حوزه پژوهشی دانشگاه و بعد از آن سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران، شرکت معدنی الماس گرانیت، صنایع کاشی نیلوفر، سازمان نظام مهندسی معدن استان، ستاد ملی نخبگان استان، شرکت سامان فولاد بیرجند، بانک تجارت و شرکت معدنی مواد نسوز بیرجند هستند.

وی گفت: طی مکاتباتی که با سازمان میراث فرهنگی استان انجام گرفته برنامه بیرجندگردی در کنار همایش برای میهمانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول