اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح پزشک خانواده صورت می‌پذیرد

واقعی شدن آمارهای بیماری‌های مختلف در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: بر اساس اجرای طرح پزشک خانواده در کشور آمارهای بیماری‌های مختلف واقعی می‌شود.

واقعی شدن آمارهای بیماری‌های مختلف در کشور

محمدمهدی مجذوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرایی شدن طرح پزشک خانواده، اظهار کرد: این طرح بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده و به تدریج در استان همدان از ابتدای شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل همدان در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در یکم شهریور ماه تصریح کرد: اجرای این برنامه پس از اجازه رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان ابراز کرد: در حال حاضر در برنامه پزشک خانواده روال به این صورت است که ما به وزارتخانه اعلام آمادگی می‌کنیم سپس وزارتخانه تیمی را برای بررسی اعزام می‌کند و در نهایت زمان اجرای طرح را عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در ابتدا در همه شهرستان‌های استان به جز شهرستان رزن، اجرایی می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان رزن زیر پوشش بیمه روستایی است در حال حاضر آمادگی اجرای طرح را ندارد.

مجذوبی با بیان اینکه در حال حاضر در همه شهرستان‌های همدان به جز رزن یک تا سه نقطه برای اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بر اساس تعداد جمعیت منطقه‌های هر شهرستان مناطق اجرای طرح پزشک خانواده نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: توزیع عادلانه خدمات سلامت در کشور بدون در نظر گرفتن سطح درآمدی مهمترین ویژگی این طرح است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان، واقعی شدن آمارهای بیماری‌های مختلف در سطح شهرها و کشور را از دیگر مزایای طرح پزشک خانواده عنوان و ابراز کرد: بر اساس اجرای این طرح مدیریت مصرف دارو نیز رقم خواهد خورد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ثبت‌نام بیش از 250 پزشک در استان همدان در طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: در امر اجرای طرح پزشک خانواده و بر اساس مدیریت صحیح مصرف دارو می‌توان عوارض ناشی از مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو در کشور را نیز کاهش داد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول