اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح پزشک خانواده

بودجه حوزه سلامت به طور عادلانه تخصیص می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بودجه تخصیص یافته به حوزه سلامت با اجرای طرح پزشک خانواده به طور عادلانه تخصیص پیدا می‌کند.

بودجه حوزه سلامت به طور عادلانه تخصیص می‌یابد

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور، برای بخش سلامت اعتبار و بودجه ویژه‌ای تخصیص یافته است؛ بنابراین باید این منابع مالی به شکل صحیح، نظام‌مند و مطابق با نیازهای موجود هزینه شود پس به نظر می‌رسد اجرای این طرح در تخصیص مناسب اعتبارات مفید واقع شود.

وی اضافه کرد: این بودجه نباید برای آزمایش‌ها، رادیوگرافی‌ها و همچنین داروهای زائد و غیرضروری به هدر رود بلکه باید از طریق در نظر گرفتن شرایط جسمی و روحی اقشار مختلف جامعه برای ارتقای شاخص‌های سلامتی این اعتبارات هزینه شود.

فتاحی با اظهار به اینکه با اجرای این طرح، عدالت در حوزه سلامت محقق می‌شود، اضافه کرد: آحاد جامعه از قشرهای مختلف به امکانات درمانی و دارویی به طور مساوی دسترسی پیدا کرده و هنگام بروز بیماری‌ها با سهولت به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح را برخورداری بیمار از "امنیت مسیر درمان" عنوان کرد و اظهار داشت: بیماران مختلف برای اینکه به طور مجدد سلامتی خود را بازیابند در یک مسیر درمانی قرار می‌گیرند و به پزشک و مراکز مختلف مراجعه می‌کنند پس با اجرای این طرح فرد در یک مسیر دقیق و علمی قرار می‌گیرد و به پایگاه‌های درمانی مناسب و نزدیک مراجعه می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه با کلیات طرح موافق هستم، اظهار داشت: هر طرحی در ابتدا دارای ایرادها و نواقصی هست که از طریق مطالعه، کارشناسی و ... می‌توان ایرادهای موجود آن را رفع کرد و طرح را با همکاری اقشار مختلف اعم از مردم و پرسنل به مرحله اجرا درآورد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول