اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده استان کرمانشاه

کرمانشاه در اجرای طرح پزشک خانواده 600 پزشک نیاز دارد

خبرگزاری فارس: عضو ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده استان کرمانشاه گفت: در اجرای طرح پزشک خانواده به 550 تا 600 پزشک خانواده نیاز داریم که تا‌کنون 482 پزشک ثبت‌نام کرده‌اند.

کرمانشاه در اجرای طرح پزشک خانواده 600 پزشک نیاز دارد

عبادالله باوند‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: در طرح پزشک خانواده اکثر داروهای تجویزی رایگان خواهند بود لذا داروهایی که از قبل مشمول بیمه نبوده‌اند مثل داروهای تقویتی‌، ویتامین‌ها در این طرح مشمول بیمه نمی‌شوند.

باوند‌پور با بیان اینکه بیمار در طرح پزشک خانواده فقط میزان حق فنی داروخانه را پرداخت می‌کند، تصریح کرد: طرح پزشک خانواده یک طرح مترقی و کارشناسی شده‌ است که در کشورهای پیشرفته اجرا شده و در کشور ما هم پزشک خانواده روستایی از سال 1384 به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: این طرح با حمایت و مصوبه مجلس شورای اسلامی و دولت و نظر مثبت مسئولان کشور به  اجرا درآمد و از پشتوانه مالی و اعتبارات خوبی برخوردار است.

عضو ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده استان کرمانشاه گفت: این طرح با هدف رعایت عدالت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه و منابع دولت و مردم اجرا می‌شود و با اجرای آن هزینه‌های درمان ساماندهی و کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده با همکاری دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت رفاه، کار وتامین اجتماعی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: از مزایای این طرح می‌توان به تشکیل پرونده الکترونیک برای بیمار توسط پزشک خانواده اشاره کرد.

باوندپور در ادامه گفت: در پرونده الکترونیک مشخصات، نوع بیماری، داروهای مصرف شده بیمار و ... ثبت شده و وضعیت سلامت بیمار در آن رصد می‌‌‌شود لذا بیمار از سرگردانی در مراجعه به پزشکان متعدد نجات پیدا می‌کند و پزشک خانواده موظف و مکلف به تامین سلامت خانواده تحت پوشش خود است. 

وی با بیان اینکه در این طرح بیماران وجهی برای ویزیت‌، دارو و تزریقات در سطح یک پرداخت نمی‌کنند، تصریح کرد: در سطوح 2 و 3 " تخصص و فوق‌تخصص" برای بستری شدن فقط 10 درصد و برای خدمات تشخیص‌، تصویربرداری و آزمایشگاهی 30 درصد هزینه پرداخت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در پایان گفت: در استان برای اجرای طرح نیاز به شرکت 550 تا 600 پزشک داریم که تا‌کنون 482 پزشک ثبت‌نام کرده‌اند که در شهر کرمانشاه تعداد پزشکان ثبت‌نامی کمتر از حد مورد نیاز است و امید است پزشکان عزیز با عنایت به اهمیت و مزایای بسیار عالی این طرح با مجریان در راستای ارائه خدمت ثبت‌نام کنند.

 انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول