اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

تشکل‌های غیردولتی بازوان توانمند تبلیغات اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تشکل‌های غیر‌دولتی و مردم نهاد بازوان توانمند اجرای برنامه‌های فرهنگی ـ دینی هستند که ضرورت دارد از این توان و ظرفیت در جهت تنوع برنامه‌های استفاده کرد.

تشکل‌های غیردولتی بازوان توانمند تبلیغات اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌‌الاسلام مهدی ستوده ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان تشکل‌های مردم نهاد حوزه فرهنگی و دینی در اردبیل اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه نیز بر تقویت این نهادها تاکید شده به طوری که با شناخت نیازهای تبلیغی مردم و جوانان در مقابل تحجر‌ها و خرافه‌پرستی‌ها و توسعه عمیق مبانی اعتقادی و ارزشی ضرورت دارد این مجموعه‌ها با تدارک مناسب در صحنه حاضر باشند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات نیز برای استفاده از تمام ظرفیت‌های مکانی و فرصت‌های بی‌بدیل تبلیغ دینی و ارزش‌های اسلامی برنامه‌ریزی منسجمی را انجام داده است تا اهداف به شکل شایسته تحقق پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یکی از چالش‌های اساسی در اجرای برنامه‌های فرهنگی را نبود اعتبارات کافی برشمرد و یادآور شد: نهادها و دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند کارکردهای بهتری داشته باشند که این امر جز با پرداخت اعتبارات فرهنگی تحقق نمی‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ستوده با تاکید بر مدیریت تعاملی به عنوان یکی از اولویت‌های راهبردی تبلیغات اسلامی گفت:‌ تعامل با نهادها و تشکل‌های مردمی و غیر‌دولتی به صورت ویژه در تبلیغات اسلامی دنبال می‌شود تا اجرای برنامه‌ها و تدارک آن به تشکل‌های قرآنی، مذهبی و ارزش‌مدار مردمی واگذار شود.

این مسئول همچنین ضرورت تفریق و بومی‌سازی برنامه‌ها را با سیاست‌گذاری استان‌های مختلف یک اولویت ارزشمند در این باب توصیف کرد و افزود: از این طریق و با شناسایی نیازهای مردم و جوانان برنامه‌های متنوعی اجرا شده تا علاقمندان از این فضا بهره بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اجرای طرح جوانان فعال مساجد در بیش از 15 مسجد استان خبر داد و تاکید کرد: در فصل تابستان و با محوریت مسجد برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده شده است که به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام فراغت جوانان و نوجوانان در قالب این طرح شاهد انجام فعالیت‌های مستمر و بسیار گسترده‌ای خواهیم بود.

ستوده بیان داشت:‌ در هر یک از شهرستان‌های استان دو مسجد برای این امر در نظر گرفته شده است که با تهیه برنامه‌های متنوع سعی داریم اهداف و مقاصد خود را جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین از تدارک بیش از 800 برنامه فرهنگی، دینی، ‌آموزشی و مجازی در سطح استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اجرای این برنامه‌ها در اغلب موارد به تشکل‌های مردم نهاد و مجموعه‌های مذهبی و ارزشی واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل استراتژیک محور فعالیت می‌کند که در این راستا در طول سال 91 در سطح استان در قالب 66 عنوان برنامه بیش از 800 موضوع مدنظر قرار گرفته و مورد هدف‌گذاری اصلی است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول