اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان خبر داد

اتصال 15 درصد از جمعیت زنجان به شبکه فاضلاب

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: 15 درصد از جمعیت شهری استان زنجان به شبکه فاضلاب متصل هستند.

اتصال 15 درصد از جمعیت زنجان به شبکه فاضلاب

مسلم پورنصرت امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به تراکم جمعیت شهری رعایت بهداشت یکی از ضرورت‎ها است و زندگی انسان تحت‏ الشعاع قرار می‌گیرد.‌

وی با اشاره به اینکه ساماندهی فاضلاب شهری یکی از مولفه‎های مهم بهداشت در شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان محسوب می‏شود، خاطر نشان کرد: فاضلاب در نواحی عمده و شهرها طبقه‎بندی مختلفی دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان متولی جمع‎آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب است که معمولا فاضلاب خانگی را شامل می‎شود، اضافه کرد: واحدهای صنعتی اگر بخواهند به فاضلاب شهری متصل شوند باید غلظت فاضلاب را به حدی برسانند تا قابلیت ورود به فاضلاب شهری را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تصفیه فاضلاب مطابق استانداردها و معیارها در استان زنجان انجام می‏شود، تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای خارجی در زمینه فاضلاب شهری در حد 100 درصد اقدام شده است.

پورنصرت با بیان اینکه اگر تونل مشترک شهری برای همه تاسیسات ایجاد شود بسیاری از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، برطرف می‎شود، ادامه داد: می‎توان به عنوان یک چشم‎انداز به تونل مشترک شهری پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه میانگین شاخص فاضلاب شهری در کشور 35 درصد است و فقط 35 درصد از جمعیت شهری در کشور از فاضلاب استفاده می‏کنند، افزود: در استان زنجان نیز زیرساخت‏ها در حد 35 درصد شاخص کشوری آماده شده است اما فقط 15 درصد از جمعیت استان به فاضلاب شهری متصل هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان یادآور شد: با برنامه‎ریزی‎ها و اقدامات صورت گرفته در سال جاری آمار اتصال شهروندان به فاضلاب خانگی رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم ظرف دو سال شاخص استان زنجان را در استفاده از فاضلاب شهری به شاخص کشوری ارتقا دهیم، ادامه داد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته امیدواریم از این شاخص‎ها نیز بالاتر برویم.

پور نصرت با بیان اینکه تصفیه‎خانه‎های شهر ابهر و زنجان راه‌ اندازی شده است، تصریح کرد: تا پایان سال مالی جاری سیستم تصفیه‌ خانه شهرهای ماهنشان، دندی و زرین‎آباد نیز آماده بهره‎برداری شده و این سه شهر وارد مدار بهره‎برداری می‎شوند.‎‎

وی با تاکید بر اینکه احداث تصفیه‌خانه در شهر خرم‏دره سال‎های گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: به دلیل محدودیت‎های اعتباری پیشرفت این پروژه سرعت خوبی نداشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به اینکه احداث شبکه نیز در تصفیه‌ خانه خرم‏دره فعال شده است، خاطر نشان کرد: از 130 کیلومتر خطوط انتقال در این شهر در حال حاضر 15 کیلومتر آن به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه از 660 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع که در شهر زنجان طراحی شده است، تاکنون 280 کیلومتر آن اقدام شده است، افزود: با توجه به محدودیت‏هایی که در بخش اعتبارات وجود دارد با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته برای جلب مشارکت بخش خصوصی تلاش می‎کنیم.

پورنصرت با اشاره به اینکه به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی پروژه جدیدی در شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اعتبار پیش‎بینی شده در این پروژه 300 میلیارد ریال است که امیدواریم این پروژه تا پایان شهریورماه سال جاری به مرحله انجام برسد.

وی تاکید کرد: با برگزاری مناقصه ضمن جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‎های تعریف شده در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، منابع مالی مورد نیاز نیز تامین می‎شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه با توجه به اینکه بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها وارد عمل می‎شود، می‏توانیم چشم‎انداز طولانی‎‏تری را برای برنامه‎های بلند مدت خود با آسودگی خاطر بیشتری طراحی کنیم، ادامه داد: با این اقدام به اهداف مورد نظر خود در شرکت آب و فاضلاب شهری استان می‏رسیم.

وی با اشاره به احداث تاسیسات فاضلاب در شش شهر استان زنجان اظهار داشت: مطالعات اجرای فاضلاب در هفت شهر دیگر استان نیز در دست اقدام است.

پور نصرت با بیان اینکه اجرای فاضلاب در شهر ارمغانخانه با تخصیص اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیون ریال در سال جاری آغاز می‎شود، خاطر نشان کرد: کار اجرایی فاضلاب در شهرهای آب‎بر، هیدج، صائین‎قلعه، سجاس، زرین‎رود و قیدار نیز در سال‎های آینده آغاز می‎شود.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول