اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران:

طرح فاضلاب بهشهر با رعایت حفظ اکوسیستم خزر اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران درباره مطالعات طرح فاضلاب بهشهر گفت: این طرح به منظور ارتقای بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از اکوسیستم دریای خزر در آینده نزدیک انجام می‌شود.

طرح فاضلاب بهشهر با رعایت حفظ اکوسیستم خزر اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، پروژه آبرسانی به شهرستان بهشهر با حضور مقیمی نماینده مردم شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران در مراسم بهره‌برداری از این طرح با تاکید بر اینکه هر یک از مسئولان در حقیقت سرباز ولایت در راه تحقق آرمان‌های مقدس اسلام و انقلاب هستند، گفت: این هفته، فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش‌های بخشی از خدمتگزاران نظام اسلامی آشنا شوند.

محمدتقی حسین‌زاده افزود: مسئولان باید با الگو قراردادن رفتار و منش شهیدان رجایی و باهنر از هیچ تلاش و کوششی برای خدمت به مردم دریغ نورزند.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از اصلاح و زون‌بندی شبکه آبرسانی به شهر بهشهر خبر داد و افزود: این طرح با هدف کاهش هدر رفت و رفع کمبود آب در نواحی مرتفع و تأمین فشار مناسب آب در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

حسین‌زاده با بیان اینکه لوله‌گذاری و اجرای شبکه توزیع به طول 12 هزار متر و استانداردسازی انشعابات به تعداد 750 فقره از مشخصات این طرح است، بیان داشت: این پروژه با اعتبار بیش از 12 هزار میلیون ریال در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و 9 هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: با زون‌بندی و اصلاح شبکه توانستیم پنج درصد به منابع تأمین آب بهشهر اضافه کنیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه پروژه آبرسانی بهشهر شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 20 لیتر در ثانیه و احداث خط انتقال به طول 600 متر است، افزود: شرکت آبفای مازندران برای اجرای این طرح 2 هزار میلیون ریال هزینه صرف کرده که یک هزار و 200 خانوار را زیر پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبرسانی شهرهای رستمکلا شامل تأمین آب شرب منطقه امامزاده محمد است که برای اجرای این طرح 700 میلیون ریال هزینه صرف شده، تصریح کرد: اجرای خط انتقال و شبکه توزیع به طول یک هزار و 360 متر از مشخصات این طرح است که 500 خانوار را زیر پوشش قرار داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه عملیات اجرایی شبکه آبرسانی خلیل‌شهر آغاز شده، خاطرنشان کرد: هزینه پیش‌بینی شده در این پروژه مبلغ 5 هزار میلیون ریال بوده که با اتمام این پروژه یک هزار و 200 نفر از جمعیت این شهر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران تصریح کرد: این طرح شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 20 لیتر در ثانیه، احداث مخزن بتنی به حجم 500 مترمکعب و احداث دو باب اطاقک چاه به مساحت 60 مترمربع است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران همچنین از آغاز مطالعات فاز دوم طرح فاضلاب بهشهر خبر داد و اضافه کرد: این طرح به منظور ارتقای بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از اکوسیستم دریای خزر در آینده نزدیک انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طولانی شدن اجرای طرح فاضلاب در مازندران خسارت‌های زیست محیطی زیادی در برخواهد داشت، متذکر شد: در بودجه 91 سعی خواهیم کرد با تمرکز بر روی طرح‌های فاضلاب و با کمک نماینده مردم نکا و بهشهر در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی کارها سریع‌تر پیش‌ برود، چرا که طول کشیدن این پروژه زیست محیطی هزینه‌‌های زیادی برای کشور در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول