اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

زنجان یک استان دانشگاهی محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به فعالیت حدود 17 دانشگاه در سطح استان زنجان گفت: این استان در واقع یک استان دانشگاهی محسوب می‌شود.

زنجان یک استان دانشگاهی محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری در مراسم افتتاح نخستین همایش بین‌المللی مغز و اعصاب زنجان که در سالن روزبه بیمارستان آیت‌الله موسوی برگزار شد، اظهار داشت: پایتخت شور و شعور حسینی و غواصان دریادل را از مشخصات زنجان است.

وی به سابقه 2 هزار ساله قبل از میلاد مسیح استان زنجان اشاره کرد و افزود: این استان در حال حاضر حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به فعالیت بیش از 17 دانشگاه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این استان یک استان دانشگاهی محسوب می‌شود.

وی از مشغول به تحصیل بودن 90 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان زنجان خبر داد.

سروری تعداد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان 7 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این دانشگاه 220 عضو هیئت علمی و حدود 2 هزار و 300 دانشجو دارد.

وی از راه‌اندازی اغلب رشته‌های دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و افزود: هدف همه تلاش‌های انجام شده ارائه خدمات نوین درمانی به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان آیت‌الله موسوی در سال 85 تصریح کرد: اغلب خدمات پزشکی مورد نیاز مردم در این بیمارستان ارائه می‌شود.

وی بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان را از بیمارستان‌های کم‌نظیر شمال‌غرب کشور دانست.

سروری از انجام مداخلات پزشکی برای کاهش صدمات در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: با اقدامات انجام شده زیر فاکتورهای لازم قبل، بعد و حین زایمان به صورت کامل کنترل می‌شود.

وی از کاهش مرگ و میر در بین کودکان زیر پنج سال نسبت به سال 80 خبر داد و گفت: آمارهای مرگ و میر در کودکان زیر یک ماه به حدود 9 درصد، زیر یک سال به حدود 15 درصد و زیر پنج سال به 18 درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: مداخلات انجام شده در پیشگیری از ابتلای کودکان به انواع بیماری‌ها مفید بوده است.

وی با اشاره به حضور اساتید رشته مغز و اعصاب کودکان کشور و همچنین اعضای انجمن نورولوژی کشور که در سال 79 تشکیل شده است در نخستین همایش مغز و اعصاب زنجان، از همه آنها به ویژه محمد غفرانی تقدیر کرد.

اقدام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خوش‌آمد گویی به چند زبان از نکات قابل توجه این همایش بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول