اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد دهدشت:

مسئولان کهگیلویه درک عمیقی از جایگاه دانشگاه ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت گفت: متأسفانه در شهری که بالاترین نرخ دانش‌آموختگان را در کشور دارد، دانشگاه آزاد در گمنامی به سر می‌برد و این نهاد علمی و فرهنگی نزد مسئولان شهر گاهی در سطح یک اداره نیز به حساب نمی‌آید.

مسئولان کهگیلویه درک عمیقی از جایگاه دانشگاه ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه علی بیژنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌ها با تحولاتی که در جنبه‌های مختلف از ابعاد فن‌آوری تجهیزاتی و حجم و روش داشته‌اند به عنوان حاملان و منتقل‌کنندگان پیام می‌توانند در ساخت فرهنگ عمومی باورها و افکار عمومی مؤثر باشند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد دهدشت افزود: امروزه اهمیت دانشگاه در توسعه جوامع انسانی بر همگان آشکار و مبرهن است و در صورت رشد و توسعه دانشگاه خواهیم توانست جوامع را از جنبه‌های گوناگون ترقی دهیم.

بیژنی تصریح کرد: باید این فرهنگ و باور را در بین افراد جامعه گسترش داد که دانشگاه حلال بیشتر مشکلات و مسائل مهم جامعه بوده و منشاء این یقین نوآوری‌هایی است که به وسیله نخبگان دانشگاه‌ پدید می‌آید. 

رئیس دانشگاه آزاد دهدشت با انتقاد از مدیران و مسئولان شهر دهدشت به خاطر عدم شناخت جایگاه واقعی دانشگاه ابراز داشت: متأسفانه شاهدیم در شهری که بالاترین نرخ دانش‌آموختگان را در کشور دارد، دانشگاه آزاد در گمنامی به سر برده و این نهاد علمی و فرهنگی را گاهی در سطح یک اداره کوچک نیز به حساب نمی‌آورند.

دانشگاه آزاد دهدشت کودکی با سن کم اما گام‌های بلند

مسئول دانشگاه آزاد دهدشت با اشاره به روند رو به رشد سطح علمی و امکانات دانشگاه آزاد دهدشت بیان کرد: توجه به مباحث پژوهشی و توسعه آزمایشگاه‌ها از اولویت‌های کاری و برنامه‌های اصلی دانشگاه بود که تا حدود زیادی محقق شد و ما امروزه با افتخار اعلام می‌کنیم که دانشگاه دهدشت به رغم سن و سال کم توانسته در کارهای علمی و پژوهشی گام‌های بلندی را بردارد.

وی به توسعه و نظام‌مند کردن حوزه آموزشی دانشگاه آزاد دهدشت اشاره و عنوان کرد: اولین اقدام ما در بدو ورود به واحد دهدشت مهیا کردن زمینه جذب هیئت علمی متناسب با نیاز واحد بود که خود زمینه‌ساز توسعه رشته‌های دانشگاه در سطح کارشناسی و بالاتر است.

بیژنی یادآور شد: دانشگاه آزاد دهدشت با 3 هزار و 250 دانشجو در 24 کد رشته ارائه خدمات می‌کند که امیدواریم با افزایش رشته‌های جدید در سال‌های آتی شاهد توسعه هر چه بیشتر رشته‌های دانشگاه باشیم.

وی تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد دهدشت را 46 نفر عنوان و اضافه کرد: تعداد 120 مدرس حق‌التدریس نیز در این دانشگاه مشغول به کار هستند.

بیژنی به کارهای عمرانی دانشگاه و توسعه فضاهای سبز دانشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: سوله ورزشی و مسجد دانشگاه بیش از 95 درصد پیشرفت داشته و به زودی افتتاح خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد دهدشت بیان داشت: یکی از برنامه‌های اصلی ما برای دانشگاه آزاد دهدشت ایجاد خوابگاه دانشجویی است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات برای این امر به زودی آغاز به کار کنیم.

بیژنی با بیان اینکه دانشگاه آزاد دهدشت در کارهای فرهنگی همواره برنامه‌های مؤثری در سطح شهر داشته عنوان کرد: توسعه شهر ما در گرو توسعه و پیشرفت فرهنگی است و امیدواریم مدیران شهرستان ما به این امر توجه بیشتری داشته باشند و تعامل و همکاری خود را با این ظرفیت عظیم هر چه بیشتر کنند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول