اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با‌ سخنرانی اساتید برجسته ‌آمریکا، کانادا، ترکیه و فرانسه‌

کنگره بین‌المللی «سرطان» در مشهد برگزار می‌شود‌

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ‌کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی سرطان طی روزهای 14 تا 16 شهریور ماه ‌جاری در هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود.

کنگره بین‌المللی «سرطان» در مشهد برگزار می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه همایی صبح امروز در سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی سرطان که در روزهای 14 لغایت 16 شهریور ماه سال جاری در هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی سرطان با همکاری انجمن‌های علمی جهان‌، حضور مراکز علمی تحقیقاتی ایران، پشتیبانی و پیگیری‌های مداوم معاونت پژوهشی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هفته آینده در محل هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش از 2 سال پیش برنامه‌ریزی شده است و تمام تلاش همکاران در برگزاری این همایش برای داشتن نگاهی جامع به سرطان و مشکلات پیرامون آن است.

همایی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جانبی این کنگره، افزود: ایراد سخنرانی مدعوین از گروه‌های مختلف و سخنرانی اساتید برجسته در آمریکا، کانادا، ترکیه و فرانسه از برنامه‌های اولیه این کنگره است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی سرطان با اشاره به برگزاری 9 کارگاه آموزشی و علمی در حاشیه این کنگره در هتل پردیسان و بیمارستان قائم، بیان کرد: یکی از برنامه‌های کنگره که دارای اهمیت فراوانی است، برگزاری نمایشگاه با حضور شرکت‌های مختلف و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژی در زمینه درمان و پیشگیری از سرطان است.

وی با تاکید بر اینکه تحقیقات عمده و با ارزشی در زمینه درمان بیماران سرطانی به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم این کنگره استفاده از آخرین دستاوردهای طراحی درمان به ویژه در زمینه رادیوتراپی است و سعی بر این است که آموزش آن را به متخصصان سطح کشور در کارگاه‌های آموزشی به بهترین شکل و فرم ارائه دهیم.

همایی در ادامه بیان کرد: آموزش‌ها در کارگاه‌های آموزشی در محیطی بسته و به صورت کار عملی است تا به صورت کارآمد در اختیار متخصصان سراسر کشور قرار گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ارائه روش‌های جدید تشخیص به ویژه روش ‌SISH و سایر روش‌های آسیب‌شناسی و ارائه تکنولوژی آنها از اهداف مهم این کنگره محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرطان سینه، سر و گردن، مری و روده بزرگ که از سرطان‌های شایع محسوب می‌شوند، اظهار کرد: یکی از کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با سرطان‌های شایع  و درمان‌ آنها است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی هم‌اندیشی سرطان با اشاره به برگزاری کارگاه‌ حمایتی، افزود: این کارگاه‌ها به منظور اقدامات حمایتی از مشکلات جانبی بیماران سرطانی برگزار می‌شود و با ارائه آخرین روش‌های درمانی مطرح در جهان برای کمک به بیماران سرطانی ارائه می‌شود.

همایی با اشاره به سخنرانی 120 متخصص داخلی و خارجی، خاطرنشان کرد: 350 نفر در این کنگره بین‌المللی شرکت می‌کنند که متشکل از فوق‌تخصص‌ها، متخصص‌ها و پزشکان عمومی هستند.

وی با اشاره به حضور ‌‌میهمانان خارجی در این کنگره، ادامه داد: مهمانان خارجی شرکت‌کننده در این کنگره از متخصصان ایرانی در کشورهای دیگر هستند.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول