اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

اجلاس عدم تعهد کمر تحریم‌های یک‌جانبه را خواهد شکست

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران کمر تحریم‌های یک‌جانبه غرب را خواهد شکست و به دنیا ثابت می‌کند ایران هیچ‌گاه در بن‌بست قرار نداشته است.

اجلاس عدم تعهد کمر تحریم‌های یک‌جانبه را خواهد شکست

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر سقای‌بی‌ریا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران اظهار کرد: همه تلاش‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تضعیف این اجلاس بزرگ که یک پدیده بین‌المللی ویژه محسوب می‌شود، انجام دادند با تشکیل مقتدرانه این اجلاس رنگ باخت و ثابت کرد که برخلاف آنچه آمریکا و رژیم صهیونیستی القا می‌کنند، جمهوری اسلامی یک نظام مقتدر و پذیرفته شده در جامعه جهانی است.

وی ادامه داد: واگذاری رسمی ریاست گروه‌های کارشناسی اجلاس عدم تعهد به ایران به مدت سه سال و حضور وزرای خارجه 120 کشور جهان، تمام نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: از سوی دیگر شرکت بی‌نظیری که در این اجلاس با آن مواجه هستیم که حتی نسبت به دوره‌های قبل برگزاری این اجلاس پررنگ‌تر است، نشان از اقتدار دیپلماتیک کشور در تمام صحنه‌های بین‌المللی دارد.

وی گفت: دستور کار این اجلاس مسائل مالی جهان تا مسائل سوریه را در برگرفته و پیشنهاداتی مانند احداث یک بانک مشترک برای کشورهای غیر متعهد که در آن بررسی می‌شود می‌تواند نتایج خوبی برای تمام کشورها از جمله کشور ما داشته باشد.

سقای‌‌بی‌ریا خاطر نشان کرد: اتفاقاتی که تا امروز افتاده نشان می‌دهد که ایران مقتدرانه این رهبری را به خوبی پیش می‌برد و از این فرصت بهترین استفاده را خواهد کرد.

وی افزود: سطح برگزاری این اجلاس نشان می‌دهد که تهدیدات و تحریم‌های آمریکا رنگی نداشته و اگر کشورهایی با اجبار در برهه کوتاهی تحریم آمریکا را اعمال کرده‌اند، با اتفاقات جدید در آینده این تحریم‌ها کم‌رنگ خواهد شد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز حتی برخی کشورهای اروپایی نیز تحریم‌های بانکی را زیر پا گذاشته و این اجلاس برای آخرین بار کمر این تحریم‌ها را خواهد شکست.

وی ادامه داد: نتایج برگزاری این اجلاس در ماه‌های آینده بهتر مشخص خواهد شد و مردم دنیا متوجه می‌شوند که بازنده اصلی در این بازی خطرناکی که آمریکا شروع کرده خودشان هستند و باید به دنبال راه حلی برای بیرون آمدن از این بن‌بست باشند.

سقای‌‌بی‌ریا گفت: کشور ما هیچ‌گاه در بن‌بست نبوده و کشورهایی که امروز در بن‌بست قرار دارند، آمریکا و طرفداران غربی آن هستند.

وی ابراز داشت: امروز 120 کشور دنیا عضو جنبش عدم تعهد هستند و حضور این کشورها در تهران معنای واقعی خواست جامعه جهانی را برای دنیا روشن خواهد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضور بان‌کی‌مون سطح برگزاری این اجلاس را بالاتر خواهد برد عنوان داشت: به رغم تمام فشارهایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کردند، وی در این اجلاس شرکت می‌کند و این حضور در ایران با افشاگری‌هایی که مسئولان در رابطه با مظلومیت‌های 33 ساله ملت ایران انجام می‌دهند، تأثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

وی افزود: شرکت‌کنندگان این اجلاس با حضور در تهران به طور علنی آثار قربانی شدن ملت ایران به دست تروریسم بین‌الملل را دیده و از دروغ بودن بسیاری از ادعاهای غرب در مورد ایران اسلامی با خبر می‌شوند.

سقای‌بی‌ریا گفت: همچنین دیدار نمایندگان کشورهای مختلف با مقامات کشورمان نویدبخش یک فعالیت دیپلماتیک سطح بالا به نفع اهداف نظام اسلامی است و اقتدار جمهوری اسلامی را به دوست و دشمن نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه ایران در دنیا تنها نیست خاطر نشان کرد: ایران و انقلاب اسلامی امروز در دنیا طرفداران بسیاری دارد که این موضوع در برگزاری اجلاس عدم تعهد نیز به خوبی دیده می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول