اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد نشان از شکست طرح انزوای سیاسی ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد نشان رد ادعای نظام سلطه مبنی بر انزوای سیاسی ایران است.

ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد نشان از شکست طرح انزوای سیاسی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده ظهر امروز در یک نشست خبری در محل دانشکده جامع عملی کاربردی خبرنگاران مشهد، اظهار کرد: جنبش عدم تعهد با توجه به ماهیت ضد استکباری آن، در پرونده هسته‌ای ایران با توجه به اینکه می‌دانست مسئله نظام سلطه فنی نیست بلکه کاملاً سیاسی است، از ایران دفاع کرد و ریاست ایران بر این جنبش سبب تحرک بیشتر آن می‌شود.

وی ادامه داد: جنبش سران عدم تعهد بزرگترین اجلاس سران پس از اجلاس سران ملل متحد است و اجلاس تهران بزرگترین اجلاس سران پس از انقلاب در تهران است و از بُعد دیپلماتیک یکی از قویترین اجلاسیه‌ها برای ایران به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ریاست ایران در این اجلاس، موضوع فلسطین در دستور کار خواهد بود و به همین دلیل اسرائیل از این نشست احساس خطر کرده و رسانه‌های غربی به بایکوت خبری آن پرداختند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اوضاع کشور سوریه تصریح کرد: نوع برخورد نظام سلطه با جریان بیداری اسلامی دوگانه است؛ پس از موفقیت مقاومت در برابر اسرائیل، نظام سلطه موضوع شیعه و سنی را مطرح و به اختلاف افکنی پرداختند و کاری کرد که پیاده کردن نظام دشمن در برابر تفکر انقلابی اسلام خود مسلمانان باشند.

وی افزود: حمایت ما از بشار اسد حمایت از شیعیان نیست زیرا شیعیان سوریه در اقلیت هستند، موضع ما دفاع از محور و زنجیره مقاومت در برابر اسرائیل است و ما با نگاه به آرمان فلسطین به سوریه کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: کشورهای ترکیه، قطر و عربستان با پول مسلمانان به اسرائیل خدمت می‌کنند.

موضع ما در سوریه این است که انتخاباتی آزاد برگزار شود

قاضی زاده تاکید کرد: موضع ما در سوریه این است که انتخاباتی آزاد برگزار شود و مردم این کشور هر کس و هر نظامی را که خود می‌خواهند، انتخاب کنند اما نظام سلطه به خاطر اینکه مطمئن نبود حکومتی موافق اسرائیل بتواند در سوریه رای بیاورد، کار را به نبرد نظامی کشاند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: انتخاب شعار اقتصادی برای سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری نشان دهنده این است که موضوع اقتصاد اولویت اول مسائل داخلی کشور است.

وی افزود: امروز در اقتصاد کشور با چالش‌هایی روبرو هستیم که تورم را از 12 درصد به 28 درصد می‌رساند و باید دلایل ایجاد این تورم را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است، اقتصاد ما از یک بیماری دراز مدت رنج می‌برد که سبب شده است میانگین تورم ما در 30 سال گذشته 18 درصد باشد و دو رقمی بودن نرخ تورم در 40 سال گذشته نشان می‌دهد که زیرساخت‌های اقتصادی ما دچار مشکل هستند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه برای اجرای کامل طرح‌های اصلاح اقتصادی به زمان نیاز داریم، خاطرنشان کرد: تورم نقطه‌ای در مرداد ماه امسال 29 درصد گزارش شده است؛ ما بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها توقع رشد تورم را داشتیم و فرصت طلب‌های داخلی نیز گاهی به این روند کمک می‌کنند که در این ارتباط باید سیاست‌های اشتباه نظام ارزی کشور را نیز به این مشکل اضافه کرد.

وی افزود: در هر سال چند صد هزار ایرانی به کشورهای خارجی می‌روند و ما ارز ارزان قیمت برای تفریح آنها می‌دهیم؛ بر اساس آمارها 15 درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته در امارات توسط ایرانیان انجام شده و 5 میلیارد دلار از 30 میلیارد دلار بازار کشور عربستان در هر سال توسط ایرانی‌ها در این کشور هزینه می‌شود و مردم ما از این کشور کالای چینی خریداری  می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته جمعیت در این کمیسیون، تصریح کرد: این کمیته با حضور اعضایی از کمیسیون‌های بهداشت، اجتماعی و فرهنگی مجلس برای تنظیم قانونی جامع در رابطه افزایش نرخ رشد جمعیت تشکیل شده است.

وی افزود: این کمیته به دنبال این است که نخبگان کشور را تشویق به ازدیاد نسل کند، ترویج رشد جمعیت نباید منجر به افت شاخص‌های بهداشتی و افزایش خطر باروری‌ها شود، ضمن اینکه باید با تشویق طبقات تحصیل کرده و متوسط جامعه که انگیزه کافی برای تحصیل و تربیت مناسب فرزندان خود را دارند، سیاست‌های کنترل جمعیت را پیش ببریم تا از افزایش فقر نیز جلوگیری شود.

ایجاد شهرستان طرقبه شاندیز اشتباه بود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت حریم شهر مشهد تصریح کرد: ایجاد شهرستان طرقبه شاندیز اشتباه بود زیرا این مناطق جزئی از مشهد بودند اما حال که این اتفاق افتاده است، باید هرچه زودتر حریم‌ها مشخص تا جلوی حاشیه‌نشینی گرفته شود.

وی افزود: بحث نمایندگان مشهد این نیست که حریم کجا باشد، برای تعیین حریم شهرها راهکار قانونی و کارشناسی وجود دارد، تنها بحث ما این است که باید هرچه زودتر حریم مشخص شود، به دلیل معطل ماندن تعیین حریم شهر، فضای اطراف مشهد در حال تبدیل شدن به مناطق مسکونی است و حاشیه‌های جدیدی برای شهر در حال ایجاد است و هیچ کس هم نیست که جلوی این حاشیه‌نشینی‌ها را بگیرد.

وی ادامه داد: شهر مشهد یک میلیون نفر حاشیه‌نشین دارد که اگر حریم شهر مشخص نشود، در آینده یک میلیون نفر دیگر به این حاشیه‌ها اضافه می‌شود و تعیین این حریم هم در دست استانداری خراسان‌رضوی است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول