اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌‌الملل حوزه‌های علمیه:

اجلاس نم فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف ایران است

خبرگزاری فارس: معاون بین‌‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: اجلاس جنبش عدم تعهد فرصت مناسبی برای ایران است تا آرمان‌های بین‌المللی خود را نسبت به صلح و عدالت جهانی در فضای جامعه بشری پیش ببرد.

اجلاس نم فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف ایران است

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران اظهار کرد: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در هر کشوری به عنوان میزبان اصلی و رئیس آن اجلاس، زمینه را برای حضور بین‌المللی و نقش‌آفرینی جهانی آن کشور فراهم می‌کند.

وی افزود: میزبانی ایران با توجه به اینکه آمریکا و دولت‌های اروپایی و استعماری دنیا سال‌هاست تصمیم دارند جمهوری اسلامی ایران را به دلیل تلاش برای خارج کردن ملت‌ها از زیر سلطه استکبار جهانی منزوی کنند دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است.

معاون بین‌‌الملل حوزه‌های علمیه ابراز کرد: آمریکا و دولت‌های غربی سال‌ها تلاش کردند و به ویژه در ماه‌های اخیر تلاش زیادی داشتند که ریاست دوره‌ای جنبش به ایران منتقل نشود و اگر می‌شود رئیس جمهور مصر به ایران نیاید و کشورهای ناظر و میهمان هم در این اجلاس شرکت نکنند.

وی یادآور شد: با این وجود شاهد هستیم که تمام این کشورها اعلام آمادگی کردند و کارشناسان و وزرای امور خارجه با حضور خودشان نشان دادند که ایران در دل ملت‌ها و بسیاری از دولتمردان دنیا جای دارد.

زمانی عنوان کرد: ایران با مشاهده این ظرفیت بین‌المللی فرصت مناسبی دارد که بتواند آرمان‌های بین‌المللی خود را نسبت به صلح جهانی، عدالت جهانی و استقلال همه ملت‌ها و نشر معنویت و اخلاق در فضای جامعه بشری به پیش ببرد.

وی با اشاره به تاثیرات اجلاس جنبش عدم تعهد بر موج بیداری اسلامی گفت: اگر فشارهای بیرونی از ناحیه دولت‌های غربی و برخی جریان‌های مرتجع عرب و نیز آمریکا بر کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها اتفاق افتاده نبود، پیش‌بینی این بود که به راحتی بیشترین روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را با ایران برقرار می‌کردند.

معاون بین‌‌الملل حوزه‌های علمیه ادامه داد: اما واقعیت این است که این فشارها از خارج بر حکومت‌های تازه تاسیس وارد می‌شود و رئیس جمهور آمریکا صریحا بر پرهیز از رابطه با ایران تاکید کرده و عربستان هم کمک‌های خود به مصر را مشروط به عدم ارتباط با ایران کرده است.

وی ادامه داد: این دولت‌های مستقل ناچار می‌بینند برای اینکه این فشارها کاهش یابد و تسهیلات رفاهی برای ملت‌های خود داشته باشند و از شر فشار دولت‌های خارجی در امان باشند و سطح روابط خود را کاهش دهند و این امر طبیعی است.

وی اظهار کرد: نباید انتظار داشت که رئیس جمهور مصر شجاعانه فریاد مبارزه با آمریکا، استقلال مصر و لغو کمپ دیوید را سر دهد مگر اینکه به مرور زمان بتواند پایگاه مردمی خود را محکم‌تر کرده و روابط سیاسی و اقتصادی خود را با کشورهای منطقه بیشتر کند تا نیازش به آمریکا و دولت‌های اروپایی کاهش یابد.

زمانی بیان کرد: الان زمینه مناسبی است که دولت‌ها احساس اقتدار بیشتری در ایران کرده و احساس کنند بیشتر می‌توانند به ایران تکیه کنند، ضمن اینکه در پرتو این اقتدار، نظرات ایران را در حل بحران سوریه بیشتر اهمیت بدهند. همچنانکه مرسی، رئیس جمهور مصر هم اعلام کرده چهار کشور با مشارکت هم می‌توانند موضوع سوریه را عادلانه حل کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول