اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی:

کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان‌شمالی برتر کشوری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: کمیته نهضت مطالعه مفید این استان رتبه اول کشوری را کسب کرد.

کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان‌شمالی برتر کشوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، علی رحیمی اظهار کرد: کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در استان فعالیت خود را در بهار سال گذشته به ریاست استاندار آغاز کرد.

وی افزود: کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید با عضویت دستگاه‌های فرهنگی و دبیری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی برای تحقق مفاد سند نهضت مطالعه مفید در سطح استان با تشکیل پنج کارگروه تخصصی شامل کتاب‌خوانی، توسعه فیزیکی، کودک و نوجوان، آموزش و پژوهش و تبلیغات و اطلاع‌رسانی، طرح‌های 28 گانه سند مذکور را مورد بررسی قرار دادند.

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان‌شمالی اظهار کرد: دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه مفید بر اساس سند چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران 1404 از اهداف اصلی سند نهضت مطالعه مفید است.

وی تصریح کرد: افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی به میزان هشت متر به ازای هر 100 نفر و فراهم‌آوری چهار جلد کتاب به ازای هر فرد در کتابخانه‌های عمومی بخشی از اهداف خرد سند مذکور است.

رحیمی گفت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها، نهضتی که در خصوص مطالعه مفید در استان آغاز شده هدفمند شده و موجب پیدایش تغییر و تحول در دانش و گرایش و رفتار شخص مطالعه کننده در مسیر اهداف اسلام و انقلاب اسلامی شود.

وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از فعالیت کمیته‌های نهضت مطالعه مفید استان‌ها در سال 90 خراسان‌شمالی در این خصوص رتبه اول کشوری را کسب کرد.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول