اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه آمل:

جوانان با مطالعه وصایای شهدا درس سعادت‌مندی بیاموزند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران ناحیه آمل گفت: نسل جوان با مطالعه وصایای شهدا می‌تواند درس زندگی سعادتمند، آبرومند و با نشاط را بیاموزد.

جوانان با مطالعه وصایای شهدا درس سعادت‌مندی بیاموزند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، شعبانعلی حیدریان چهارشنبه شب در یادواره شهدا و سرداران شهید پایگاه انصارالمهدی (عج) این شهرستان بیان کرد: شهدا از مین و سیم خاردار نفس خود عبور کردند تا به درجه‌ای رسیدند که شبانه‌روز و برای همیشه از درگاه خداوند روزی می‌خورند.

وی افزود: هر فردی که خدایی فکر کند و سخن و عملش نیز خدایی باشد، در راه خالق دست به مجاهدت بزند تا فضیلت‌های ناب اسلام و انقلاب حفظ شود اهل بیت و معصومین به آنها سلام و درود می‌فرستند و به درگاه خداوند منزلت ویژه‌ای دارد.

حیدریان در بیان ویژگی‌های مشترک علما و شهدا به سه نکته اشاره کرد و گفت: هر دو قشر از اقشار ممتاز و ارزشی جامعه ما هستند که مورد تکریم جامعه بوده زیرا هر دو اهل معرفت‌اند.

وی تصریح کرد: عالم عنصر معرفت جامعه است که با علم خود نقش هدایتگری دارد.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه آمل با اشاره به اینکه شهدا و علما مرزبانان جامعه اسلامی هستند، در بیان دیگر ویژگی مشترک بین این دو خاطرنشان کرد: عالم از مرز عقیده، مسلک و آیین با سلاح قلم دفاع می‌کند و شهید از مرز اسلام و میهن با اسلحه جنگی دفاع می‌کند.

وی در بیان تفاوت این دو قشر موثر و سازنده جامعه یادآور شد: در حدیثی آمده است که "مداد العلما افضل من الدماء الشهدا" که علت فضیلت و افضلیت مداد و قلم دانشمندان انسان‌سازی و پرورش شهدا و مجاهدین است.

وی با اعلام اینکه شهدا فضیلتی بالاتر از علما دارند، گفت: شهدا برای همیشه زنده و جاویدان هستند، با ریختن اولین قطره خون شهید گناهانش پاک می‌شود و در نزد خداوند همیشه رزق و روزی دارند.

حیدریان با اشاره به بیانات امام امت تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می‌فرمایند که 70 سال عبادت کردید و خداوند قبول کند، اکنون یکی از وصایای شهدا را مطالعه کنید و در آن تدبر کنید.

وی ادامه داد: وصایای شهدایی که به اوج آگاهی و بصیرت در عصر خود رسیده‌اند تا با شناخت از امام امت در مقابل تمام کفر با به‌روزترین سلاح جنگی ایستادگی کردند در دست‌نوشته‌های خود بالاترین شناخت خود را از ولایت فقیه به یادگار گذاشتند.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه آمل مطالعه وصیتنامه‌های شهدا را برای نسل جوان لازم دانست و گفت: نسل جوان با مطالعه وصایای شهدا می‌تواند درس زندگی سعادتمند، آبرومند و با نشاط را بیاموزد و در این برهه از زمان باید الگوی ما شهدا باشند تا بتوانیم از گزند حوادث در امان بوده و در مقابل انواع توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان جان سالم به در ببریم.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول