اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خبر داد

تولید سالانه 7 هزار تن برنج در شهرستان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: سالانه 7 هزار تن برنج در شهرستان زنجان تولید می‎شود.

تولید سالانه 7 هزار تن برنج در شهرستان زنجان

قدرت‎الله سلیمانی امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: شهرستان زنجان مقام نخست سطح زیر کشت برنج را در استان زنجان به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان سطح زیر کشت برنج در شهرستان زنجان 2 هزار هکتار است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه ارقام مختلف برنج هاشمی، کاظمی و گرده در شهرستان زنجان کشت می‎شود، اضافه کرد: بیشترین سطح زیر کشت شهرستان به برنج محلی گرده یا چمپا اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 7 هزار تن برنج در شهرستان زنجان تولید می‎شود، تصریح کرد: عملکرد هکتاری نیز حدود 4 هزار تن برآورد شده است.

سلیمانی با بیان اینکه در زمینه کارشناسی حمایت‏های ویژه‏ای از کشاورزان می‎شود‎، ادامه داد: از طریق بخش خصوصی و شرکت‎های خدماتی توسعه کشاورزی مشاوره فنی به کشاورزان ارائه می‎شود.

وی تلفیق علم کارشناسان با تجربه کشاورز را از جمله عوامل توسعه کشاورزی شهرستان زنجان دانست و افزود: دستیابی به افزایش تولید از جمله اهداف اداره جهاد کشاورزی شهرستان است که با این امر محقق می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه قراردادهایی را با شرکت‏های خدماتی توسعه کشاورزی منعقد کرده‏‌ایم، ادامه داد: این شرکت‎ها شامل فارغ‌‌التحصیلان فعال بخش کشاورزی هستند که با حضور خود در مزارع به کشاورزان در زمینه کشت، داشت و برداشت مشاوره فنی ارائه می‏‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری نهاده‏‌های هیچ محصولی را به جز برنج تامین نکرده‏‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنج یک محصول استراتژیک است نهاده‏‌های آن را تامین و در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم.

سلیمانی در زمینه خرید تضمینی برنج توسط دولت نیز یادآور شد: از آنجایی که بیشتر تولیدات برنج استان از رقم گرده است، دولت در این زمینه تضمینی نداشته است و فقط خرید ارقام هاشمی و کاظمی را تضمین می‏کند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول