اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اقلیت ارامنه اصفهان و جنوب کشور:

رهنمودهای رهبری جان دوباره‌ای‌ به اجلاس غیر متعهدها می‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده اقلیت ارامنه اصفهان و جنوب کشور گفت: جنبش عدم تعهد اگر از جنبه‌هایی دچار رکود شده بود ظرفیت‌های برجسته ایران و نقش مهم و غیرقابل انکار رهبر معظم انقلاب جان تازه‌ای را در برگزاری اجلاس می‌دمد.

رهنمودهای رهبری جان دوباره‌ای‌ به اجلاس غیر متعهدها می‌دهد

روبرت بیگلریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عدم تعهد در ایران برگزاری آن را نشان‌ دهنده قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران و نقش کلیدی این کشور در تحولات منطقه و جهان دانست و اظهار کرد: میزبانی تهران در برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران و به ویژه در این مقطع زمانی و حضور بسیاری از مقامات و مسئولان رده بالای کشورهای مختلف نشان‌ دهنده اهمیت بالای ایران از جنبه‌های مختلف است.

وی افزود: اهمیت نقش‌آفرینی ایران در برهه‌های مختلف به طور بالقوه و بالفعل نشان داده شده است.

نماینده اقلیت ارامنه اصفهان و جنوب کشور به حوادثی که در منطقه در حال اتفاق است، اشاره کرد و گفت: این موضوع فرصت مناسبی است تا فضای تعامل تازه‌ای میان کشورها ایجاد شود.

وی ادامه داد: جنبش عدم تعهد اگر از جنبه‌هایی دچار رکود و خمودی شده بود ظرفیت‌های برجسته ایران و نقش مهم و غیرقابل انکار رهبر معظم انقلاب جان تازه‌ای را در نحوه برگزاری اجلاس و تعامل کشورهای عضو می‌دمد.

بگلریان تاکید کرد: کشورهایی که در این مجمع عضو هستند باید بازتعریف مجددی از سیاست‌های خود داشته باشند و در کنار آن به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، بحث سوریه و تحولات منطقه و مبحث دخالت ابرقدرت‌ها و نقش‌آفرینی برخی کشورهای منطقه که تلاش می‌کنند فراتر از ظرفیت انسانی و سیاسی خودشان عمل ‌کنند، واکنش نشان دهند.

نماینده اقلیت ارامنه اصفهان و جنوب کشور، حضور دبیرکل سازمان ملل در اجلاس عدم تعهد برخلاف کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی برای حضور نیافتن بان‌کی‌مون در این اجلاس را دلیل بر انزوای این رژیم در جهان دانست و گفت: ایران اسلامی از چند جنبه آن‌قدر برجسته است که اگر دبیرکل سازمان ملل هم شرکت نمی‌کرد خودش یک شکست برای وجهه بین‌المللی سازمان ملل محسوب می‌شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول