اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کاشان:

اجلاس تهران مهندسی سیاسی جامعه بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان، اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران را یک مانیفست و مهندسی سیاسی کاملی برای شرایط کنونی جامعه بین‌المللی قلمداد کرد.

اجلاس تهران مهندسی سیاسی جامعه بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری اجلاس عدم تعهد در جمهوری اسلامی و در چنین مقطعی که دنیا از یک پیچ تاریخی حساس عبور می‌کند و وارد یک فضای سیاسی ویژه‌ای می‌شود برای کشورهایی که از قدرت‌های بلوک شرق و غرب تبری می‌جویند از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی اجلاس شانزدهم جنبش غیرمتعهد را دارای پیامدهای مثبت و ارزنده‌ای برای ایران و همه کشورهای مستقل جهان دانست و گفت: فلسفه ابتدایی اجلاس غیرمتعهد  می‌تواند در اجلاس شانزدهم به معنای حقیقی عملیاتی شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان به نمونه‌‌ای از دستاوردهای اجلاس تهران برای جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان نمونه در موقعیت کنونی که استکبار درصدد است با اعمال تحریم‌های‌ اقتصادی، انجام تبلیغات گسترده مبنی بر انزوای سیاسی جمهوری اسلامی و افزایش تهدیدات توخالی خود اراده ملت ایران را متزلزل سازد، برگزاری باشکوه اجلاس شانزدهم در تهران می‌تواند بار دیگر بر عزت و پیشرفت ایران اسلامی مهر تأیید بزند.

رضوان‌نژاد با تأکید بر تأثیر برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران در مسائل منطقه عنوان کرد: این اجلاس می‌تواند دستاوردهای زیادی برای کشورهای منطقه به خصوص سوریه که در خط مقدم مقاومت اسلامی است داشته باشد و در شرایط کنونی بهترین پشتوانه باشد.

به گفته این مسئول پشتیبانی از مقاومت و فلسطین در اجلاس شانزدهم در تهران دو دستاورد مهم این اجلاس است.

وی با اشاره به برگزاری 15 دوره اجلاس کشورهای غیرمتعهد از سال 1961 یعنی زمان تأسیس این اجلاس تاکنون اذعان داشت: پانزدهمین اجلاس کشورهای غیرمتعهد سه سال قبل با حضور 118 عضو این اجلاس در مصر برگزار شد و اجلاس شانزدهم نیز با حضور 120 عضو در تهران برگزار می‌شود.

اجلاس کشورهای غیرمتعهد هر سه سال یک‌بار در یکی از کشورهای عضو این اجلاس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول