اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه:

حضور دانشجویان در خارج از کشور فرصت است نه تهدید

خبرگزاری فارس: مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: نگاه وزارت امور خارجه و تمام سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها به دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور به عنوان یک فرصت است و برای ما به هیچ عنوان تهدید محسوب نمی‌شوند.

حضور دانشجویان در خارج از کشور فرصت است نه تهدید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدکاظم سجادی ظهر امروز در ادامه ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور که در محل هتل طرقبه مشهد در حال برگزاری است، با اشاره به رشد آمار دانشجویان در حال تحصیل در داخل و خارج از کشور پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همواره پس از انقلاب شاهد اثرگذاری پیشرفت‌های علمی ایران در عرصه جهانی بودیم.

وی افزود: اگر به آمار دانشجویان در حال تحصیل در داخل و خارج از کشور در دوران پس از انقلاب نگاهی بیاندازیم شاهد رشد قابل توجه آنها خواهیم بود و باید توجه داشت که تمام این دانشجویان در خوداتکایی و رشد کشور سهیم هستند.

مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: یکی از خدمات این اداره ‌کل مدارس ایرانی خارج از کشور است، درحال حاضر در چندین کشور دنیا مدارس ایرانی داریم که وزارت آموزش و پرورش نیز هر سال 700 تا 800 نیروی رسمی خود را برای این مدارس به خارج از کشور اعزام می‌کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا درصدد هستیم که مدارس دو زبانه را نیز فعال کنیم تا بدین صورت در خارج از کشور سطح علمی این مدارس را ارتقا ببخشیم.

سجادی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر نگاه وزارت خارجه به دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور گفت:  نگاه وزارت امور خارجه و تمام سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها به دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور به عنوان یک فرصت است و برای ما به هیچ عنوان تهدید محسوب نمی‌شوند، البته اگر در برخی اوقات با دانشجویان خارج از کشور کسی برخورد بدی هم داشته باشد، موضوع پیگیری شده و با او برخورد می‌کنیم؛ بنابر این دانشجویان همواره می‌توانند با این اداره‌کل درارتباط بوده و مشکلات و شکایات و انتقادات خود را منعکس کنند.

وی تاکید کرد: خدمت به ملت ایران در هر کجای ایران برای ما افتخار است، بنابراین دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور برای ما فرصت محسوب می‌شوند.

مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در خاتمه در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در خارج از کشور برای افزایش میزان بار قابل حمل توسط هواپیما، گفت:‌ در حال حاضر مجاز به حمل 30 کیلوبار به صورت رایگان با هواپیما هستید ولی در این ارتباط در جلسه‌ای که با ایران ایر و گمرک خواهیم داشت موضوع افزایش میزان بار را مطرح می‌کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول