اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن سال جاری صورت می‌گیرد

فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجویان دانشکده داروسازی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجویان ورودی به دانشکده داروسازی زنجان در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجویان دانشکده داروسازی زنجان

مهرداد حمیدی امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، داروسازی را از رشته‌های ریشه‌دار و اصیل علم پزشکی در جهان اعلام کرد.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در کشور افزود: اجرای این طرح داروخانه‌ها و داروسازها را هم درگیر می‌کند.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده جلوی اعمال سلیقه در داروخانه گرفته می‌شود.

وی بالارفتن حق انتخاب مردم را از نتایج اجرای طرح پزشک خانواده در امور دارو اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح به نهادینه‌شدن رشته اصیل داروسازی کمک می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به مشکلات موجود در مصرف دارو در سطح کشور اشاره و اضافه کرد: بر اساس یک تحقیق انجام شده فقط پنج درصد از مردم نحوه درست استفاده‌کردن از اسپری را می‌دانند، این در حالی است که اگر نتوان درست از آن استفاده کرد توسط معده بلعیده شده و اثر آن از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مردم اغلب تمایلی برای گرفتن راهنمایی دارویی ندارند، اضافه کرد: مردم باید متوجه باشند که استفاده از آب برای جذب دارو از ضروریات محسوب می‌شود.

حمیدی به تکمیل‌شدن ظرفیت‌های داروسازی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: مشکل موجود عدم شناسایی ظرفیت‌های داروسازی در سطح جامعه است.

وی تاکید کرد: اگر ظرفیت داروسازی در صنعت داروسازی، داروخانه و بیمارستان‌ها به خوبی شناخته شود، موجب ارتقای وضع موجود این صنعت خواهد شد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به افتتاح دانشکده داروسازی در دور نخست سفر هیئت دولت به استان زنجان افزود: نخستین فارغ‌التحصیلان این دانشکده در بهمن ماه سال جاری فارغ‌التحصیلی خود را جشن می‌گیرند.

وی تعداد دانشجویان دانشکده داروسازی زنجان را 250 نفر در ترم‌های مختلف اعلام کرد و گفت: 20 نفر از دانشجویان این دانشکده در بهمن ماه سال جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول