اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان:

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به عنوان فستیوال جهانی ثبت شد

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: امسال نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به عنوان فستیوال جهانی ثبت شد.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به عنوان فستیوال جهانی ثبت شد

به گزارش خبر گزاری فارس در همدان شهرام کرمی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار داشت: برای نخستین بار جشنواره نوزدهم بین‌المللی کودک و نوجوان با کمک مرکز جهانی آستیج به عنوان یک رویداد جهانی تئاتر کودک و نوجوان ثبت می‌شود که در تمام تقویم‌های جهانی تئاترهای دنیا به عنوان یک رویداد شناخته شده است.

وی ادامه داد: امسال نماینده جهانی تئاتر در همدان و همچنین رئیس مرکز جهانی آستیج و آقای واین از بزرگترین مراکز تئاتری دنیا شناخته شده در همدان حضور خواهند داشت.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تصریح کرد: بخش عمده و اصلی کار ما به همدان برمی‌گردد که محل برگزاری نوزدهمین جشنواره است و با توجه به تجاربی که در سال‌های گذشته در همدان با همکاری مسئولان و برنامه‌ریزی‌های هماهنگ آنان داشتیم آسوده خاطر هستیم چرا که ما عملکرد کمتر، استانی را به این صورت منسجم شاهد بودیم.

وی افزود: امسال به شکل جدی‌تر بحث هماهنگی‌ها را پیگیری می‌کنیم تا کار‌ها را با برنامه‌ریزی انجام دهیم چرا که با وجود برگزاری سومین سال جشنواره در همدان با جهش خوبی برخورد کردیم که این به هماهنگی مسئولان استان برمی‌گردد.

کرمی ادامه داد: در سال‌های گذشته که جشنواره در اصفهان برگزار می‌شد، با یک طیف نارضایتی روبه‌رو بودیم که این مسئله در همدان نیست.

وی اذعان کرد: امسال با افزایش و جهش دو برابری تقاضا برای حضور در جشنواره روبرو هستیم که این مهم باید مورد توجه باشد.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به تعداد متقاضیان اشاره و عنوان کرد: امسال 105 گروه نمایش متقاضی حضور در جشنواره شدند که این می‌تواند برآیند و بازتاب خوبی برای سال‌های آینده باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضور شش کشور خارجی ایتالیا، آلمان، هلند، سوئیس، ژاپن و آفریقای جنوبی قطعی شده و حضور قریب 50 گروه نمایشی را شاهد خواهیم بود.

کرمی ادامه داد: برای نخستین بار بخش نمایش کودک و نوجوان این جشنواره تفکیک شده و فقط بخش خردسالان باقی می‌ماند که در سال‌های آینده باید برای آن نیز برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: سیاست امسال ما به این صورت است که چند گروه نمایشی در سطح شهرستان‌ها به صورت چرخشی برنامه داشته باشند و همچنین تئاتر خیابانی که نیز امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول