اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

ایجاد بوستان مفاخر و مشاهیر در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: ایجاد بوستان مفاخر و مشاهیر برای نخستین بار در سطح کشور در استان ایجاد می‎شود.

ایجاد بوستان مفاخر و مشاهیر در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود در جلسه بررسی طرح ایجاد بوستان مفاخر و مشاهیر استان با بیان اینکه برنامه‎ریزی‎های لازم برای ایجاد بوستان مفاخر و مشاهیر استان در دست اقدام است اظهار داشت: اگرچه به طور پراکنده در برخی از پارک‎های موجود کشور تندیس‎هایی از مفاخر وجود دارد اما احداث این مجموعه در استان در این سطح و به صورت کامل، یکپارچه و اختصاصی برای نخستین بار در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: موافقت‎های ایجاد این بوستان با نظر مساعد استاندار از شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد، شورای فرهنگ عمومی کشور و انجمن مفاخر کشور نیز کسب شده است و پیش‎بینی می‎شود که یکی از لایحه‎های پیشنهادی به هیئت دولت در سفر چهارم به استان گلستان باشد.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان افزود: این بوستان در فضایی مفرّح و طبیعی، حدود 120 نفر از مفاخر و مشاهیر استان از جمله مفاخر علمی، ادبی، هنری و مفاخر برجسته ایثار و شهادت را به صورت تندیس‎ها و پلاک‎ها معرفی می‎کند.

دادبود ادامه داد: علاوه بر آن، به منظور معرفی مفاخر کل کشور و آثار آنها مجموعه‎ای نیز به مرکز آثار و اسناد شامل عکس، کتاب، مقالات، نسخ خطی و میکروفیلم از داخل و خارج کشور اختصاص می‎یابد.

وی تاکید کرد: این بوستان باعث تقویت روحیه خداباوری و هویت‎بخشی و ایجاد نشاط ایرانی، اسلامی در مردم به ویژه نسل جوان می‎شود و توجیه اقتصادی- گردشگری دارد و مظهر فرهنگی و سیمای استان گلستان را بهبود خواهد داد.

در این جلسه مقرر شد گروهی متشکل از کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، میراث فرهنگی، شهرداری گرگان و استانداری از گزینه‎های مناسب زمین‎های معرفی شده برای احداث این بوستان، بازدید کنند و پس از بررسی برنامه‎ریزی‎های لازم برای طراحی بوستان انجام پذیرد.

جلسه بررسی طرح ایجاد بوستان مفاخر و مشاهیر استان در جلسات معاونت عمرانی استانداری به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول