اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد

واکسیناسیون 5400 نفر از حجاج بیت‌الله الحرام در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: امسال 5 هزار و 487 نفر از حجاج بیت‌الله الحرام در اردبیل واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون 5400 نفر از حجاج بیت‌الله الحرام در اردبیل

بهرام غیبی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این حجاج به منظور پیشگیری از بیماری‌های شایع نظیر آنفلوانزا و مننژیت همه ساله 15 روز قبل از اعزام به زیارت در جمعیت هلال احمر واکسینه می‌شوند تا با مصونیت در مقابل بیماری‌ها بدون نگرانی از وضعیت جسمی‌شان به این سفر معنوی عزیمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 695 نفر از حجاج بیت‌الله الحرام در قالب پنج کاروان در این جمعیت واکسینه شده و برای انجام فریضه حج تمتع در شرف اعزام به مکه مکرمه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل یادآور شد: بعد از تزریق واکسن مننژیت و آنفلوانزا گواهینامه بین‌المللی ایمن‌سازی از طرف جمعیت هلال احمر برای حجاج و زائرین صادر می‌شود تا این افراد بدون کمترین مشکلی به زیارت بیت‌الله الحرام مشرف شوند.

غیبی با اشاره به اینکه واکسینه کردن زائران مهمترین ماموریت هلال احمر است، گفت: مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر برای خدمت‌رسانی به زائران آماده است.

این مسئول عنوان کرد: هلال احمر استان اردبیل این ماموریت را یک وظیفه جدی برای خود تلقی می‌کند و بر همین اساس از زائران بیت‌الله الحرام در استان اردبیل نیز تقاضا می‌کنیم با مراجعه به موقع نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: گروه‌های امدادی ما همواره برای ارائه این خدمات آمادگی دارند و در تمام شهرستان‌ها نیز واکسیناسیون‌ها به صورت همه روزه انجام می‌شود.

غیبی در پایان سخنان خود به اهمیت واکسیناسیون حجاج بیت‌الله الحرام اشاره کرد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امسال نخستین کنفرانس بین‌المللی پزشکی حج و زیارت در کشور برگزار می‌‌شود که در این کنفرانس آخرین راهکارهای مقابله با بیماری‌های واگیر در مکه مکرمه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول