اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران:

هلال احمر مستقل در محمودآباد مستقر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران گفت : پیگیر استقرار جمعیت هلال احمر مستقل در محمودآباد هستیم و به زودی این کار صورت می گیرد.

هلال احمر مستقل در محمودآباد مستقر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد پایگاه داوطلبان جمعیت هلال احمر انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی این شهرستان با حضور سیف‌الله صادقیان معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران، روح‌الله علیزاده بخشدار مرکزی، رحمت‌الله مقصودلو رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های آمل و محمودآباد  و جمع کثیری از داوطلبان افتتاح رسمی شد.

سیف‌الله صادقیان معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: جمعیت هلال احمر با توجه به اساسنامه خود در دو بخش امداد و نجات و داوطلبان فعالیت می‌کند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: در بخش داوطلبان در قبل از انقلاب نیز برنامه‌ها وجود داشت اما بعد از انقلاب این موضوع کمرنگ‌تر شد اما در سال‌های اخیر با علم به اینکه سازمان از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کند از طریق داوطلبان و خیرین همانند انجمن مدرسه‌سازان و موسسات غیردولتی برای این کار استفاده شده است.

صادقیان با بیان اینکه شعار جمعیت هلال احمر این است که در هر استان، شهر و روستا یک پایگاه داوطلبان ایجاد شود، اذعان داشت: با استقرار این پایگاه و آموزش‌های لازم برای افراد می‌توان از استعدادهای منطقه برای کاهش تلفات استفاده کرد.

وی افزود: در مباحث مالی نیز اگر کشور بر اثر سوانح و بلایای طبیعی و دیگر اتفاقات دچار خسارت شود، دست آسیب‌دیدگان گرفته شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه در تمامی صنوف پایگاه داوطلبان ایجاد خواهیم کرد، ابراز داشت: بر اساس تعریف کلی داوطلبان در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت فعالیت می‌کنند و هر یک از افرادی که در این گروه‌ها قرار می‌گیرند دارای تخصصی هستند و بر اساس آن فرم‌های مربوطه عضویت را پر می‌کنند.

صادقیان ادامه داد: به طور مثال اگر ما یک تیم کاروان سلامت را برای اعزام به مناطق محروم در نظر می‌گیریم، در آن پزشک، پرستار، برق کار، خیاط، جوشکار و کلیه صنوف در این تیم حضور دارند.

وی جمعیت هلال احمر را یکی از اعضای مهم کارگروه پدافند غیرعامل کشور دانست و افزود: هلال احمر در مواقع لزوم می‌تواند خدمات خوبی را ارائه کند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه درصدد ایجاد جمعیت هلال احمر مستقل در شهرستان محمودآباد هستیم، تصریح کرد: با توجه به نظر مساعد و تاکید مدیر عامل هلال احمر مازندران در صورت همکاری و تعامل  مسئولان شهرستان، خیرین و مردم و تهیه زمین مناسب، احداث پایگاه از سوی هلال احمر آغاز می‌شود و ما شاهد استقرار هلال احمر مستقل محمودآباد خواهیم بود.

صادقیان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر یک شعار مهمی دارد مبنی بر اینکه " در هر خانواده یک امدادگر" که آموزش عمومی و مقدماتی امداد و نجات را می‌بیند و در بخش دوم آموزش تخصصی است که برای کارهای جمعیت از قبیل امداد کوهستان، جاده و دریا به کار می‌رود که در واقع بدون آموزش نمی‌توان این امدادها را به درستی انجام داد.

وی خطاب به رسانه‌ها اظهار داشت: انتظار از اصحاب رسانه‌ها این است که مردم را به گذراندن آموزش‌های عمومی ترغیب کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران در پایان اذعان داشت: اگر آموزش مناسب و درست در بین مردم صورت گرفت، در حوادثی مانند سیل نکا شاهد تلفات و خسارت جانی کمتری بودیم.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول