اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

راه‌اندازی سیستم مکانیزاسیون اجرا در ادارات ثبت اسناد کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان گفت: سیستم مکانیزاسیون اجرا برای نخستین بار در کشور در همه ادارات ثبت این استان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی سیستم مکانیزاسیون اجرا در ادارات ثبت اسناد کردستان

امیر جوان‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در دیگر استان‌ها تنها مرکز استان مجهز به سیستم مکانیزاسیون اجرا هستند در حالی که هم‌اکنون کل واحدهای ثبتی کردستان مجهز به این سیستم هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس نگاه آی‌تی‌محوری سازمان ثبت اسناد و املاک اقدامات و هدف گذاری‌هایی در این راستا در استان صورت گرفته است.

وی بیان داشت: مدیران ارشد سازمان ثبت و در رأس آنها رئیس سازمان تاکید بسیاری بر توسعه فناوری اطلاعات به منظور گذر از سیستم سنتی به سمت سیستم نوین دارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان گفت: به تبع آن در کردستان هم اقدامات مفید و موثری در اکثر حوزه‌ها انجام شده که یکی از آنها راه‌اندازی سیستم مکانیزاسیون اجرا در ادارات ثبت استان است.

جوان‌کیا خاطرنشان کرد: این مهم با تشکیل کارگروهی متشکل از معاون اداره‌کل و کارشناسان فناوری اطلاعات و اجرا، پیگیری و از اردیبهشت سال‌جاری و با برنامه‌ریزی‌های مدون آغاز شده است.

وی به مزایای سیستم مکانیزاسیون اجرا اشاره کرد و اظهار داشت: سرعت در اجرای کار و جلوگیری از تخلفات احتمالی که در این حوزه‌ها ممکن است صورت گیرد از جمله مزایای راه‌اندازی این سیستم است.

وی عنوان کرد: از دیگر مزایای راه‌اندازی این سیستم رصد آنلاین عملکرد واحدهای اجرا در ادارات ثبت است که موجب اعمال و اجرای یک نظارت کلی در این شعب به واسطه راه‌اندازی این سیستم می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان گفت: این اداره‌کل وظیفه تثبیت و حفظ حقوق و مالکیت مشروع افراد از طریق صدور اسناد مالکیت، ثبت شرکت‌های تجاری و موسسات غیرتجاری، ثبت رسمی معاملات و وقایع ازدواج و طلاق و نیز اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرا را بر عهده دارد.

جوان‌کیا عنوان کرد: بدون شک این وظایف نقش مهمی در نظم حقوقی، اقتصادی، اجتماعی و امنیت روانی جامعه و کاهش دعاوی و تشکیل پرونده در محاکم قضایی دارد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول