امیر جوانکیا در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در دیگر استانها تنها مرکز استان مجهز به سیستم مکانیزاسیون اجرا هستند در حالی که هماکنون کل واحدهای ثبتی کردستان مجهز به این سیستم هستند.
وی تصریح کرد: بر اساس نگاه آیتیمحوری سازمان ثبت اسناد و املاک اقدامات و هدف گذاریهایی در این راستا در استان صورت گرفته است.
وی بیان داشت: مدیران ارشد سازمان ثبت و در رأس آنها رئیس سازمان تاکید بسیاری بر توسعه فناوری اطلاعات به منظور گذر از سیستم سنتی به سمت سیستم نوین دارند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان گفت: به تبع آن در کردستان هم اقدامات مفید و موثری در اکثر حوزهها انجام شده که یکی از آنها راهاندازی سیستم مکانیزاسیون اجرا در ادارات ثبت استان است.
جوانکیا خاطرنشان کرد: این مهم با تشکیل کارگروهی متشکل از معاون ادارهکل و کارشناسان فناوری اطلاعات و اجرا، پیگیری و از اردیبهشت سالجاری و با برنامهریزیهای مدون آغاز شده است.
وی به مزایای سیستم مکانیزاسیون اجرا اشاره کرد و اظهار داشت: سرعت در اجرای کار و جلوگیری از تخلفات احتمالی که در این حوزهها ممکن است صورت گیرد از جمله مزایای راهاندازی این سیستم است.
وی عنوان کرد: از دیگر مزایای راهاندازی این سیستم رصد آنلاین عملکرد واحدهای اجرا در ادارات ثبت است که موجب اعمال و اجرای یک نظارت کلی در این شعب به واسطه راهاندازی این سیستم میشود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان گفت: این ادارهکل وظیفه تثبیت و حفظ حقوق و مالکیت مشروع افراد از طریق صدور اسناد مالکیت، ثبت شرکتهای تجاری و موسسات غیرتجاری، ثبت رسمی معاملات و وقایع ازدواج و طلاق و نیز اجرای مفاد اسناد رسمی لازمالاجرا را بر عهده دارد.
جوانکیا عنوان کرد: بدون شک این وظایف نقش مهمی در نظم حقوقی، اقتصادی، اجتماعی و امنیت روانی جامعه و کاهش دعاوی و تشکیل پرونده در محاکم قضایی دارد.
انتهای پیام/صا20/ف4004