اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

مردم همچنان از ثبت اسناد گلایه دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز با بیان اینکه کمیته ویژه پیگیری ثبت اسناد و املاک بخش‌های این شهرستان تشکیل می‌شود، گفت: مردم همچنان از ثبت اسناد گلایه دارند.

مردم همچنان از ثبت اسناد گلایه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات ثبت اسناد و املاک شهرستان شیراز که با حضور نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس و جمعی از رؤسای دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان این شهرستان به همراه رؤسای شوراهای اسلامی شیراز، داریون، صدرا، خان زنیان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در مورد ثبت اسناد و املاک شهرستان شیراز مشکلات ساختاری و اعتباری وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده و با حمایت‌های استاندار این استان بخش اعظمی از مشکلات برطرف شده، اما نیاز است پیگیری‌ها تا حصول کامل نتیجه همچنان ادامه داشته باشد چراکه هنوز گلایه‌هایی از سوی مردم مطرح می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز در مورد دیگر مشکلات مطرح شده، گفت: بخش اعظم مشکلات بحث اوقاف در حوزه نیروهای قراردادی، اعتباری، به‌ ویژه تعیین تکلیف زمین‌های وقفی در بخش‌های شیراز و موانعی که در صدور سند این املاک به وجود آمده است، اختصاص دارد.

فرماندار شیراز با تاکید بر تسریع صدور اسناد برای املاک فاقد سند به ویژه زمین‌های کشاورزی واجد شرایط، خاطرنشان کرد: موانعی در این مورد بین برخی دستگاه‌ها از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک استان فارس با کشاورزان وجود دارد و همین امر باعث شده تا تعداد قابل توجه‌ای از روستائیان به دلیل فقدان سند املاک در اختیار خود نتوانند از تسهیلات حمایتی دولت از جمله تسهیلات بانکی استفاده لازم را ببرند.

زرین‌کلاه با بیان اینکه باید به دنبال راهکار برای حل مشکل بود و نباید به این بهانه اجازه دهیم اعتبارات تخصیص یافته به بخش کشاورزی شهرستان شیراز بلااستفاده بماند، تصریح کرد: در بخش‌های مرکزی، ارژن و زرقان شهرستان شیراز کمیته ویژه پیگیری ثبت اسناد و املاک بخش‌ها با حضور نمایندگان اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل ثبت اسناد و بنیاد مسکن استان فارس به همراه نماینده فرمانداری تشکیل می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: این کمیته موظف است تا پایان شهریور ماه موانع و مشکلات موجود را به حداقل برساند، هر چند که این امر نیازمند عزم جدی دستگاه‌های مربوطه به‌ ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول