اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور منابع آب شهرستان تبریز خبر داد

الزام دفاتر ثبت اسناد برای استعلام اراضی حریم بستر رودخانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر امور منابع آب شهرستان تبریز از الزام دفاتر ثبت اسناد برای استعلام از آب منطقه‌ای در خصوص اراضی حریم بستر رودخانه‌ها خبر داد.

الزام دفاتر ثبت اسناد برای استعلام اراضی حریم بستر رودخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، عیسی یاری در این خصوص گفت: تمام دفاتر ثبت اسناد و املاک شهرستان تبریز به استناد ماده دو قانون توزیع عادلانه آب باید نسبت به استعلام از شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در خصوص اراضی حریم بستر رودخانه‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده بین دستگاه قضایی و آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی یادآور شد: این دستور بر اساس نامه دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان تبریز صادر و به تمام دفاتر ثبت اسناد و املاک این شهرستان ابلاغ شده است.

یاری با اشاره به مشکلات و خسارات جبران‌ناپذیر ناشی از تصرف و تجاوز به حریم بستر رودخانه‌های شهرستان تبریز اظهار کرد: بر اساس این دستور، دفاتر ثبت اسناد پیش از هرگونه ثبت معامله باید نسبت به استعلام از این شرکت در خصوص اراضی حریم بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اقدام کنند.

مدیر امور منابع آب شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به تشدید برخورد با حفاران چاه‌های غیرمجاز و نیز بهره‌برداری بدون مجوز از منابع آبی تصریح کرد: در این خصوص تعداد پنج فقره چاه غیرمجاز در محدوده شهرستان تبریز شناسایی و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقام قضایی، نسبت به پر کردن آنها اقدام شده است.

وی همچنین یادآور شد: در سال‌جاری تعداد سه فقره شکایت از حفاران غیرمجاز چاه و نیز متجاوزان به حریم بستر رودخانه‌های شهرستان به دادگاه ارائه شده و پرونده‌های یاد شده در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.

یاری در پایان سخنان خود با یادآوری مشکل کمبود منابع آبی در منطقه اظهار کرد: به طور حتم بهره‌برداری اصولی و قانونی از منابع آبی به نفع تمام مردم بوده و هرگونه برداشت و استفاده غیرمجاز، تجاوز به حقوق عمومی محسوب خواهد شد، ضمن اینکه استفاده‌های غیراصولی صدمات جبران‌ناپذیری به این منابع وارد می‌کند. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول