اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

تحقق اقتصاد مقاومتی به همت همگان نیاز دارد

خبرگزاری فارس: استاندار یزد با اشاره به مطرح شدن اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی به همت همگان نیاز دارد.

تحقق اقتصاد مقاومتی به همت همگان نیاز دارد

به گزارش خبرنگار فارس از یزد؛ محمدرضا فلاح‌زاده ظهر امروز در نشست شورای اداری استان یزد در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: گرچه در استان کارهای خوبی انجام شده اما برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب جای کار زیاد داریم.

وی در ادامه به تشریح دستاورد‌های بدنه دولت در استان در حوزه‌های گوناگون پرداخت و افزود: در حوزه فرهنگی در استان یزد 14 میلیارد تومان بودجه بدون در نظر گرفتن بودجه دستگاه‌ها به این استان اختصاص یافته است.

وی همچنین به احداث و راه‌اندازی پنج مجتمع فرهنگی و همچنین تالار مرکزی یزد اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از چهار باب دبیرستان معارف، 80 باب خانه عالم و نیز طرح توسعه آستانه امامزاده جعفر(ع) یزد به عنوان کانون توسعه امور فرهنگی استان از جمله دستاورهای استان در حوزه فرهنگی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یازده میلیارد تومان بودجه فرهنگی نیز به غیر از بودجه دستگاه‌های فرهنگی مربوطه، به هیات‌های مذهبی استان، کنگره سید و شیخ و کانون‌های مساجد و حوزه‌‌های علمیه تخصیص پیدا کرد.

وی در ادامه سخنان خود به دستاوردهای دولتمردان در زمینه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول قبولی دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری برای 20 سال متوالی از افتخارات استان در این زمینه است.

فلاح‌زاده اجرای 41 باب مدرسه را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در سطح استان بر شمرد و تصریح کرد: همچنین تعداد 14 باب مدرسه در محدوده مسکن‌های مهر در حال ساخت است.

وی افزایش 31 رشته کارشناسی ارشد دانشگاهی و 16 رشته در مقطع دکتری و نیز افزایش مقالات ISI از 31 مورد به 291 مقاله در دانشگاه یزد، کسب مجوز دانشگاه صنعتی و همچنین کسب مجوز دانشگاه و مجتمع دانشگاهی اردکان و میبد را از اقدامات ارزشمند در حوزه دانشگاه برشمرد.

به گفته استاندار یزد رشد 230 درصدی تعداد دانشجویان استان و جذب 170 عضو هیات علمی در سطح دانشگاه‌ها و نیز افزایش 50 رشته جدید دانشگاهی در سطح استان از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی همچنین به تاسیس دانشکده‌ داروسازی و پرستاری میبد و پیراپزشکی و طب سنتی اشاره کرد و احداث پنج باب بیمارستان در استان را از اقدامات در زمینه علوم پزشکی خواند.

فلاح‌زاده همچنین در ادامه سخنان خود به خشکسالی های 15 ساله استان اشاره کرد و به تشریح فعالیت‌ها در حوزه آبرسانی در سطح استان پرداخت.

وی با اشاره به تصویب پروژه خط دوم انتقال آب به استان، از کاهش سهمیه زاینده رود به استان یزد انتقاد کرد و گفت: مطمئنا حق قانونی مردم یزد را از اصفهان به یزد خواهیم آورد.

استاندار یزد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر جذب اعتبارات بخش‌های مختلف تاکید کرد.

وی به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه بانکداری در سطح استان یزد پرداخت و افزود: بانک‌های استان در حوزه اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و زود بازده به میزان 500 میلیارد تومان توزیع اعتبار داشته‌اند.

وی بیان کرد: همچنین بانکها در زمینه طرح آمایش به میزان 250 میلیارد تومان اعتبار به درخواست کنندگان واجد شرایط پرداخت کرده‌اند.

فلاح‌زاده با اشاره به ارتباط خوب بانک‌ها با واحدهای مختلف در سطح استان گفت: البته در جذب اعتبارات بخش کشاورزی عملکرد خوبی نداشته‌ایم که باید این موضوع بررسی و اقدام شود.

وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این بخش را 174 میلیارد تومان اعلام کرد.

فلاح‌زاده به تسهیلات پرداختی در بخش مسکن اشاره کرد و افزود: بانک مسکن با فعالیت خوبی که در سطح استان داشته است به توزیع 418 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه پرداخته که جای تقدیر و تشکر را دارد.

مدیر ارشد استان یزد در ادامه سخنان خود به روند واگذاری زمین و ساخت و ساز مسکن در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن به میزان 131 هکتار زمین به متقاضیان و نیز شرکت‌های انبوه ساز مسکن مهر واگذار شده است.

وی تعداد مسکن مهر ساخته شده در استان را 31 هزار واحد مسکونی بر شمرد و تاکید کرد: از این تعداد مسکن بالغ بر 5 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و تحت سکونت افراد قرار گرفته است.

فلاح‌زاده گفت: همچنین 9 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر هم آماده بهره‌برداری و افتتاح است و تعداد باقیمانده از این طرح عظیم هم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار یزد از دیگر فعالیت‌های انجام شده را احداث پارک جنگلی 2 هزار هکتاری باغ‌شهر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 700 هکتار از این طرح اجرا شده است و با تخصیص اعتبار و نیز مشارکت مردم در این طرح بزرگ، این طرح نیز به اتمام خواهد رسید.

وی در پایان هفته دولت را فرصتی برای قدردانی از زحمات قوه مجریه و کارکنان دستگاه های اجرایی خواند و تصریح کرد: در این هفته، مردم باید با فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در عرصه خدمت‌رسانی آشنا شوند و اطلاع داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرصت خدمت‌رسانی از نعمت‌های خداوند است تصریح کرد: باید از این فرصت مغتنم به بهترین نحو و شایسته بهره برد.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول