اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران:

بودجه آبفای شهری مازندران ناکافی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مازندران گفت: در سال جاری از مجموع 240 میلیارد تومان اعتبار استان 7 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص دادند که قطعا پاسخگو نیست.

بودجه آبفای شهری مازندران ناکافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، محمد تقی حسین‌زاده بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مخزن 2 هزار مترمکعبی لاهو در کلاردشت افزود: اعتبار سال جاری آب و فاضلاب استان در صورتی تخصیص داده شد که در سال گذشته از مجموع 189 میلیارد تومان استان، 6 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان مازندران 8.7 مترمعکب در ثانیه تولید آب داریم و کمبود ما 3 مترمکعب در ثانیه است.

حسین‌زاده تصریح کرد: اعتبار سال جاری حوزه آب و فاضلاب شهری استان پاسخگو نیست و برای جبران کمبود باید با مشارکت مردم در بحث فروش اوراق مشارکت استفاده کنیم.

وی درباره پروژه احداث مخزن ذخیره لاهو نیز گفت: حجم این طرح 2 هزار مترمکعب است که منابع آن از محل اعتبارات تملک و دارایی بوده و 500 خانوار منطقه لاهو شهر کلاردشت را زیر پوشش قرار می‌دهد.

حسین‌زاده تصریح کرد: برای اجرای این طرح 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی کلاردشت نیز خبر داد و گفت: این طرح نیز به طول 7 هزار و 100 متر انجام و اعتبار هزینه شده در این بخش 750 میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران تصریح کرد: خط انتقال آب با لوله 400 اینچ و اعتبار 320 میلیون تومان به طول یک هزار و 500 مترمکعب در کلاردشت امروز به بهره‌برداری رسید.

وی ابراز امیدواری کرد با افتتاح و بهره‌برداری این پروژه‌ها و اتمام پروژه‌های در دست اقدام، شاهد بهبود وضعیت آب شرب در کلاردشت باشیم.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در استان مازندران فقط توانسته ایم چهار درصد آبها را مهار کنیم و باید برای 96 درصد باقیمانده که به هدر می‌رود برنامه‌ریزی داشته باشیم.

قاسم احمدی افزود: باید تلاش شود تا مشکل آب شرب کلاردشت به نحو مطلوبی برطرف شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر وضعیت آب شرب در منطقه کلاردشت بحرانی است زیرا در بسیاری از زمان در ایام تابستان و با حضور مسافران بسیاری از مناطق از داشتن آب شرب محروم هستند.

احمدی تاکید کرد: حوزه آب کلاردشت که در دو بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی تقسیم شده است باید مدیریت آن به یکی از این دو شرکت واگذار شود تا مدیریت آب به درستی انجام شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول