اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفظ نباتات:

گیاه‌پزشکی در استان‌ها ردیف مستقل بودجه دریافت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: در آینده نزدیک، گیاه‌پزشکی در سطح استان‌ها ردیف مستقل بودجه دریافت می‌کند.

گیاه‌پزشکی در استان‌ها ردیف مستقل بودجه دریافت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا فتوحی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران در شیراز اظهار داشت: در آینده نزدیک، زمینه گیاه‌پزشکی در سطح استان‌ها ردیف مستقل بودجه دریافت می‌کند و قسمتی از این اعتبارات به کاهش میزان سموم کشاورزی اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: کنگره ملی گیاه‌پزشکی بهترین فرصت برای گسترش تحقیقات علمی، اجرایی و تحقیقاتی در این بخش است.

وی تصریح کرد: دبیرخانه کنگره ملی گیاه‌پزشکی باید در راستای راه‌اندازی بانک اطلاعاتی گیاه‌پزشکان کشور تلاش کند.

رئیس سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: بیستمین کنگره ملی گیاه‌پزشکی در حالی برگزار می‌شود که مطابق برنامه پنجم توسعه باید حداقل 25 درصد از اراضی توسط مدیریت تلفیقی کشاورزی ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه چالش‌های مربوط به بخش گیاه‌پزشکی می‌تواند امنیت قضایی کشور را به خطر بیندازد، ابراز داشت: تولیدات کشاورزی و یافته‌های نوین گیاه‌پزشکی نقش غیرقابل انکاری در امنیت کشور در سطح بین‌المللی دارد.

فتوحی در ادامه از اولویت‌های سازمان حفظ نباتات کشور در سال جاری نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: مراقبت بهینه از نباتات و تسریع یافته‌های علمی گیاه‌پزشکی توسط محققان از برنامه‌های این سازمان است که در راستای تولیدات ارگانیک اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: 2.3 میلیون هکتار از اراضی باغی و زراعی سطح کشور زیر پوشش برنامه‌ها با محوریت توسعه بیولوژیک قرار دارد و توسعه مواد و کنترل تجهیزات در سطحی برابر 750 هزار هکتار انجام شده است.

فتوحی با بیان اینکه به منظور مبارزه با آفات، سموم و آفت‌کش‌ها به شکل بهینه طراحی و توزیع می‌شود، عنوان کرد: در این زمینه 113 قلم آفت‌کش حذف شده و 30 قلم سموم کم‌خطر و کم‌مصرف جایگزین آنها شده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات در پایان گفت: به دنبال این اقدامات میزان استفاده از سموم 25 درصد کاهش یافته است که البته در این زمینه هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم. 

به گزارش فارس، بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی با حضور بیش از 700 نفر از محققان، اساتید و دانشجویان رشته گیاه‌پزشکی دانشگاه‌های سراسر کشور از امروز در شیراز آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول