اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی نیروهای مسلح خبر داد

تدوین برنامه‌ 15 ساله توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح

خبرگزاری فارس: معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح از تدوین برنامه‌ای 15 ساله توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد.

تدوین برنامه‌ 15 ساله توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد مصدق ظهر امروز در افتتاح اندرزگاه نیروهای مسلح همدان، با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در زمینه توجه دادن به جایگاه نیروهای مسلح اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در این نامه به مالک اشتر تأکید کرده‌اند که نیروهای مسلح پناهگاه و ملجأ استوار مردم هستند.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع) مبنی بر اینکه نیروهای مسلح موجب شکوه دین و امنیت در جامعه هستند، گفت: مردم بدون حضور نیروهای مسلح نمی‌توانند آرامش داشته باشند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حضور نیروهای مسلح در جامعه موجب برقراری عدل در شهرها و آشکار شدن محبت مردم نسبت به رهبری است، تصریح کرد: نیروهای مسلح از دیدگاه نظام مقدس اسلامی دارای جایگاهی ویژه هستند.

وی تعبیر امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه نیروهای مسلح آرامش‌بخشان جامعه هستند را یادآور شد و افزود: اقتدار نیروهای مسلح در محاکم نظامی اصلی پذیرفته شده است و بر همین اساس مقام معظم رهبری تأکید کردند که رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح در مکانی خاص باشد تا اقتدار این نیرو را زیر سئوال نبرد.

مصدق با بیان اینکه در حال حاضر آمار تخلفات و جرائم در سطح نیروهای مسلح در مقایسه با جامعه عمومی بسیار کم است، خاطرنشان کرد: این آمار نشان از صلاحیت نیروهای مسلح و سلامت این قشر دارد.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌ای 15 ساله توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرد: این برنامه شامل سه دوره پنج ساله اول (آسیب‌شناسی)، پنج ‌ساله دوم (آسیب‌زدایی) و پنج‌ ساله سوم (تطبیق برنامه‌ها و راهبردها) برای ارائه راهکار و نتیجه‌گیری است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متذکر شد: با توجه به میزان اهمیت نیروهای مسلح در جامعه، چنانچه کسی در این نیرو جرمی مرتکب شود هم مجازات سنگین‌تری دارد و هم شیوه رسیدگی به پرونده‌اش متفاوت‌تر است.

وی با اشاره به روند رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح در سازمان قضایی، عنوان کرد: پس از رسیدگی و مشخص شدن محکومیت شخص، جایگاه نیروهای مسلح اقتضا می‌کند این افراد در محل ویژه‌ای نگهداری شوند.

مصدق در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر موضوع «حبس» به یکی از جنجالی‌ترین مباحث اجتماعی تبدیل شده که موافقان و مخالفان بسیاری دارد، گفت: برخی نظر به آسیب‌زا بودن و برخی نیز رأی به آسیب‌زدا بودن حبس داده‌اند چرا که با حیثیت انسان‌ها مرتبط است و دارای حساسیت ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه واقعیت امر آن است که جوامع نیاز به مکان‌هایی برای نگهداری افراد ناسازگار و ناهنجار دارند تا اصلاح شوند، ابراز کرد: از دیدگاه اسلام نیز اصلاح مجرمان یک اصل است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به افتتاح اندرزگاه نیروهای مسلح همدان، این مکان را جایگاه مناسبی برای رسیدگی به جرایم این قشر دانست و تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های نیروهای مسلح مربوط به سربازان وظیفه است و در رابطه با پایوران نیروهای مسلح پرونده‌های کمی داریم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول