اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سازمان بسیج حقوقدانان گیلان

فعالیت انجمن علمی سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان آغاز شد

خبرگزاری فارس: انجمن علمی شجره طیبه سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان در رشت آغاز به‌کار کرد.

فعالیت انجمن علمی سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان پیش از ظهر امروز در جلسه آغاز فعالیت انجمن علمی شجره طیبه سازمان قضایی نیروهای مسلح در محل سازمان بسیج حقوقدانان استان گزارشی از عملکرد این سازمان در سال گذشته را ارائه داد و اظهار کرد: برنامه‌های امسال سازمان بسیج حقوقدانان کیفی‌سازی انجمن‌های شجره طیبه است.

ابوطالب اصغری، افزود: با راه‌اندازی انجمن علمی ابهامات و شبهات حقوق جزای نظامی برای اعضا و دیگر حقوقدانان جامعه برطرف می‌شود و برکاتی برای جامعه اسلامی به دنبال دارد.

وی، با اشاره به هماهنگی‌های اولیه صورت گرفته برای انعقاد توافقنامه همکاری آموزشی و خدمات حقوقی به مددجویان کمیته امداد استان، یادآور شد: توافقنامه کشوری انجام شده و در استان نیز این توافقنامه در شرف انجام است که خبرهای تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

این مسئول، از تشکیل شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان در استان خبر داد و گفت: این شورا طبق دستورالعمل ابلاغی متشکل از جمعی صاحب‌نظران حقوقی استان هستند که تدابیر و تصمیم‌های لازم را در برای راهبرد سازمان اتخاذ می‌کنند.

وی، به تعداد انجمن‌های علمی تشکیل شده در سازمان اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون این سازمان دارای هشت انجمن علمی حقوقی بوده که تعداد دو انجمن در شهرستان آستارا و یک انجمن در لنگرود و پنج انجمن در رشت به فعالیت مشغول هستند که دو انجمن آن متعلق به خواهران حقوقی است.

اصغری به انجام آموزش‌های حقوقی و مشاوره و خدمات حقوقی رایگان به آحاد شهروندان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته در بعد اطلاع‌رسانی و آموزش رسانه‌ای و چهره به‌چهره کارهای خوبی انجام شده  است.

وی، ابراز امیدواری کرد که با توکل بر خداوند متعال و توجهات خاص حضرت ولی عصر (عج) و همکاری اعضای سازمان در سال 91 برنامه‌های آموزش حقوق شهروندی و اطلاع‌رسانی از قوانین و مقررات که سهم به‌سزایی در پیشگیری از ارتکاب جرایم و تخلفات دارد، ادامه پیدا یابد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان نیز در جلسه مذکور با قدردانی از اقدام‌های انجام شده، آمادگی قضات و کارکنان این سازمان برای همکاری همه جانبه با سازمان بسیج حقوقدانان به ویژه در بخش اطلاع‌رسانی و آموزش حقوقی و پیشگیری از جرایم را اعلام  کرد.

سیف‌الله مسرور افزود: با توجه به محبوبیت این تشکیلات باید از وکلا و کارشناسان حقوقی نخبه و صاحب‌نظر در برنامه‌ها استفاده شود تا به محبوبیت این سازمان آسیب وارد نیاید.

در پایان جلسه مذکور، سید قاسم عبداللهی معاون دادستان نظامی گیلان دبیر انجمن علمی شجره طیبه صالحین بسیج حقوقدانان در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان معرفی شد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول