اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری خبر داد

آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدید خارجی علیه ایران

خبرگزاری فارس: فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌ و بختیاری با تشریح وضعیت نیروهای آمریکایی در کشورهای همسایه ایران گفت: با پشتوانه رهبر انقلاب دست استکبار را از ایران کوتاه می‌کنیم.

آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدید خارجی علیه ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیرنظام اکبری در جمع مدیران استان اصفهان ضمن اعلام آمادگی تمامی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برای مقابله با هرگونه تهدید خارجی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به پشتوانه رهبر انقلاب و با اتحاد و یکدلی مردم دست استکبار را از ایران کوتاه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تمام دستگا‌ه‌های کشورمان باید به طور کامل در آماده‌باش و هوشیاری باشند، تا اجازه هیچ‌گونه حرکت تهدیدی برای نیروهای مستقر در فرا منطقه‌ای در اطراف کشورمان ایجاد نشود.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به حضور نیروهای فرا منطقه‌ای در اطراف کشورمان یادآور شد: هدف و دیدگاه نهایی آنها ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است، اما اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را به آنها نمی‌دهیم.

وی با اشاره به  استقرار 15 هزار نیروی آمریکایی در کشور عراق افزود: در حال حاضر این میزان نیرو با وجود خروج بسیاری از نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق حضور دارند و 120 نفر از نیروهای ائتلاف آمریکایی از ناتو در پادگان رستمیه در جنوب شرقی بغداد مستقر هستند.

اکبری اضافه کرد: در حال حاضر همچنین در حدود 448 هزار 410 نیروهای آمریکایی در کشورهای کویت، عربستان، قطر، امارات، ترکیه، بحرین، عمان و کشورهایی مثل تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان و پاکستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 97 شناور سطحی و زیرسطحی در خلیج‌فارس و دریای عمان مستقر هستند، ادامه داد: از این تعداد 72 فروند آن مخصوص آمریکا، 14 فروند متعلق به کشور انگلیس و سایر کشورهای کانادا، استرالیا و فرانسه نیز در همین منطقه حضور دارند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ناوبر هواپیمایی آبراهام رینکو در 29 تیر سال جاری محل مستقری خود را ترک کرده است، ادامه داد: طی دو روز در مسیر بازگشت در بندر آنتالیای ترکیه توقف و ناو هواپیمابر آیزن‌هاور جایگزین آن می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ناو بالگردان‌بر ایبانجی‌ما در بندر بحرین مستقر شده و زیردریایی 2 فروند آمریکایی و یک فروند فرانسوی در نزدیکی این بندر واقع شده است.

اکبری در مورد حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهار کرد: در حال حاضر 128 هزار و 490 نیروی خارجی  در کشور افغانستان حضور دارند که در حدود 90 هزار نفر آنها از نیروهای آمریکایی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور افغانستان 28 پادگان نیروی زمینی آن در اختیار نیروهای ائتلاف آمریکایی است که بیشتر در شهرهای مهم و مرکز استان‌های این کشور هستند، ادامه داد: هم اکنون گسترش نیروهای آمریکایی در کشور افغانستان در مناطق شمال، جنوب، جنوب غرب و شرق و مرکز این کشور مستقر است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال ‌و بختیاری با بیان اینکه 11 پایگاه هوایی کشور افغانستان در اشغال نیروهای ائتلاف است، گفت: بیش از 500 دستگاه، انواع تانک، نفربر و خودروهای زرهی، حدود 200 قبضه توپ، 250 فروند انواع هواپیما و 350 فروند بالگرد در این کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: در پایگاه‌های هوایی افغانستان که نیروهای ائتلاف آمریکا حضور دارند در پایگاه شیلند حدود 2 هزار نفر نیروی آمریکایی و 300 نفر از کشورهای نیروهای ایتالیا، اسپانیا و کانادایی مستقر هستند.

وی افزود: در حال حاضر انواع هواپیماهای F15، F16 و شناسایی وجود دارد و وضعیت در پایگاه قندهار افغانستان هم به همین منوال است و نیروهای ائتلاف آمریکا اکنون در پایگاه‌های بدرام، هلدمند و مزارشریف قرار گرفته‌‌اند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول