اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرند:

اجلاس غیرمتعهدها فرصتی برای شکست تحریم‌ها علیه ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مرند گفت: اجلاس غیرمتعهدها فرصتی برای شکست تحریم‌ها بوده و بزرگ‌ترین امتیاز برای ایران در جهان است.

اجلاس غیرمتعهدها فرصتی برای شکست تحریم‌ها علیه ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: امیدواریم دولت بتواند از فرصت‌های فرارو حداکثر استفاده را داشته باشد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند با وحدت و همدلی راه برای تحقق مسیر ارائه شده دولت در سال پایانی کار دولتمردان هموار می‌شود.

وی گفت: امروز مسئولان در کنار مردم از جنس خود مردم برای عمران و آبادانی منطقه و کشورمان شبانه‌روز در تلاش هستند و چند طرح با هزاران میلیارد تومان در نقاط مختلف کشورمان افتتاح می‌شود.

نعمت‌زاده افزود: فقط در شهرستان مرند در این هفته دولت، 26 طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد و این افتخار بزرگی برای مسئولان و مردم است چراکه  با وحدت و همدلی برای پیشرفت جامعه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران گفت: هر نظام سیاسی برای رسیدن به اهداف تعریف شده خود نیازمند اقتدار و توانایی در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها است، شاید بتوان گفت که مهم‌ترین مقوله‌ای که زمینه افزایش کارایی دولت‌ها را فراهم می‌کند اقتدار سیاسی آنها بوده و هر نظام سیاسی به میزان اقتداری که دارد می‌تواند در کشور خود و صحنه بین‌الملل نقش ایفا کند.

امام جمعه مرند در ادامه سخنان خود افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از هنگام تولد با بیشترین دسیسه‌ها روبه‌رو بوده و قدرت‌های بزرگ دست در دست یکدیگر جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند و جریان نفاق را برای ایجاد شکاف در کشور مورد حمایت قرار دادند.

وی افزود: امروز دنیا شاهد است که قدرت و حکومت مرکزی ایران در تمام نقاط کشور امنیت و همبستگی را در بالاترین ظرفیت ممکن برای کشور فراهم کرده است.

امام جمعه مرند اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و معادلات جهانی از جایگاه و موقعیت فاخری برخوردار است و قدرت سیاسی ایران مانع از آن است که استکبار جهانی به سادگی به منافع نامشروع خود توسط اسرائیل و ارتجاع دست‌نشانده‌ خود در منطقه دست یابد.

خطیب نماز جمعه مرند گفت: امروز ایران با همه توان مقابل استکبار جهانی ایستاده و از این جایگاه نقش ویژه‌ای را در میان همه ملل آزادیخواه و کشورهای غیرمتعهد ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: در اوج تلاش استکبار و آمریکا حدود 120 کشور غیرمتعهد که بالاترین منابع انرژی جهان را در اختیار دارند دعوت جمهوری اسلامی ایران را اجابت کردند و برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها به تهران می‌‌آیند.

نعمت‌زاده گفت: این اجلاس در شرایط فعلی برای ایران که بعد از مجمع عمومی سازمان ملل حساس‌ترین اجلاس است، بزرگ‌ترین امتیاز محسوب می‌شود.

وی در ادامه برگزاری اجلاس غیرمتعهدها را فرصتی برای آشنایی با توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف دانست و افزود: این نشست می‌تواند تصویر غلط ناشی از جنگ رسانه‌ای دشمن را برای جهان اصلاح کند. 

امام جمعه مرند تاکید کرد: نشست غیرمتعهدها فرصتی برای نهادینه کردن ایده‌ها و آرمان‌های بلند امام و رهبر انقلاب در سطح جهان است و باید از این فرصت به شایستگی بهره برد.

وی گفت: ملت‌های جهان از ملت ایران آموخته‌اند که می‌توان بیش از سه دهه مقابل تحریم‌ها مقاومت کرده و در کنار آن اقتصاد و زیرساخت‌های اقتصادی را نیز تقویت کرد، بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه افتتاحیه اجلاس غیرمتعهدها راه و مسیر این اجلاس را تبیین می‌کند.

امام جمعه مرند در خاتمه از حضور سرزده رئیس‌جمهور برای بازدید از مناطق زلزله‌زده استان نیز تقدیر و تشکر کرد. 

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول